En drös med bilder.

Tack för alla kommentarer om badkaret i förra inlägget! Min favvo är det från Westerbergs men, vi får se vilket det blir!

Här kommer en hög med bilder på en del av vad vi ägnat oss åt den senaste veckan!

Vi har:

Premiärkäkat jordgubbar, himmelskt gott!


Lekt med katten.


Haft besök av Cajsa och Theo. Vi saknade Lina och Tilde men Lina jobbar ju jämt!


Städat tomten.


Ätit smarriga frukostar på altanen!


Blivit bedrövade över spilld färg. (Det blåste så att min provisoriska målarställning blåste omkull, på burken. Locket for upp och, det är färg på altanen, förbannat)


Funderat vad det är för pinne Johan hade med sig från mässan i Norge. Man ska bara sätta pinnen i jorden och sedan ska det snabbt bli ett 4 m högt träd. Jag skulle bara vilja se hur det trädet kommer att se ut som vuxet. En stam, brett som ett lillfinger, 4 m högt och 7 blad. Nägon trädkunnig som vet vad detta är för kreation?


Varit till nagelfixerskan!


Och varit på polarn och shoppat ett par jeans, en skjorta, en långärmad T-shirt och en solhatt till lilleman. Det är massa kalas här framöver så, klart grabben ska ha en ny skjorta!


Nu ska jag koka kaffe till bryggbyggarna och sedan blir det en härlig promenad!

Trevlig helg!

Vilket badkar tycker ni?

Okej min vänner, nu har jag beslutsångest. Johan är ingen badare så, han får inte ta del i frågan. Jag däremot är ett riktigt blötdjur och badar gärna varje dag så, badkar är ett måste. Nu till dilemmat, jag vill ha ett bubbel men estetiskt sett ser de flesta ut som rymdskepp. Jag har hittat några jag tycker är helt okej och nu vill jag veta, vilket tycker ni? Jag har en favvo men, det sku bli kul och se om ni är av samma uppfattning.

Westerbergs Motion.


Svedbergs Tino


Hafa Bione


Hafa Brigg


Denna typ av fristående kar gillar jag verkligen men, då nu vårat ska stå som inne i ett hål med tre väggar mot karet och bara en sida öppen och dessutom vara 160 cm så vart utbudet ganska begränsat. Vi skulle ju egentligen ha en relax men, jag kom ju på den finurliga ideén att skita i relax (och bygga en bastustuga nere vid vattnet sen i stället) och göra toan därnere större så det får plats med ett badkar. På så vis får vi ett till sovrum och det är det enda jag ångrade då satt i gång och började bygga huset men, vi försökte när vi satt och ritade det att få in ett till sovrum men utan att försöra planlösningen gick det inte. Det blev ett fjärde sovrum som fick stryka på foten då relaxen tog sin plats
Så nu är allt löst förutom badkarsbekymmret.

Har ni något annat förslag på kar så, bring it on!

Tävling hos InspireraMera!



I samarbete med Sofie Sjöstrom har InspireraMera anordnat en tävling om två fina kuddfodral.
Klicka på länken ovan för att vara med!

Helgen som gått!

Ja, jag ids inte skriva någon novell i dag så här kommer lite bilder i stället!

Noel har mest varit busig.
Han fick tag i underlägget och snodde denna som stod ovanpå, smaskigt tyckte han!


Sen hittade han en blomstjälk som jag tappat och for och la sig under diskmaskinsluckan och smaskade på den.


Sommriga blommor!


Hundarna har slappat.


Det har varit helt galet väder.


Johan och Noel har grillat.


Sen är vårat blivande sovrum på nedervåningen nästan klart.


Golvet.


Och jag har målat ribbor som vanligt!



Hoppas ni haft en bra helg!

Målning och grillning!

Dagens todolist:

Gå ut med hundarna
Plocka undan
Dammsuga
Tvätta
Marinera kött
Fixa lunch
Måla Noels rum

Vika ton med tvätt
Duscha
Sminka sig


Sen i kväll blir det grillning hos Gothnells!



Vad gör ni i dag?

Middagstipset!



Ska försöka ha ett middagstips här på bloggen en gång i veckan eller kanske mer, kanske mindre. I går blev det iaf lasagne! Tog lite slattar här och var och vips så blev det en lasagne, en smarrig sådan och i brist på sallad blev det broccoli vilket även det passade väldigt bra till!

Bon apetit!

Sommaren här blir turkos!


                 
Det blivande vardagsrummet på nedervåningen (som för övrigt mer och mer börjar ta form) kommer att få turkos som sommarfärg. Jag blir verkligen glad av färgen och tycker att turkost kan piffa det mesta så vad passar bättre än det i sommar? (Till hösten kommer det bli rosa men säg inget till Johan)

1. Ofelia pläd, IKEA.
2. Kiwi ljuslykta, Iittala.
3. Vitt kuddfodral, H&M Home
4. Ska föreställa våran soffa Modul, EM.
5. Bianco soffbord, EM.
6 Elin kuddfodral, Spira.

Finvädran och zuzausen and nine.

Ännu en helg har passerat innan man ens hunnit förstå att det är helg. För mig ser ju dagarna iofs ganska lika ut oavsett om det är helg eller vardag men, det är så mysigt när Johan också är hemma. Vi (och svärfar) har mestadels ägnat oss åt saker som har med huset att göra i helgen (precis som alla andra dagar vill säga). Men det går verkligen mycket fortare på nedervåningen än vad jag hade kunnat tro. Och just nu är Johans pappa min störta idol då han dyrt och heligt lovat att tvättstugan ska vara klar om en vecka. Känns ju helt sanslöst att man ska få ha en RIKTIG tvättstuga. En tvättstuga med förhöjda maskiner, med praktiska lösningar, med vita väggar, med fina inspirerande färger, med ett eget sybord, med en groventré, med avspolningsmöjligheter för hundarna och smutsiga skor och framförallt med en dörr så man därefter slipper allt damm. Ja, vi får väl se om han kan hålla sitt löfte! Jag har iaf oljat ribborna som sedan ska fungera som altanräcke.

Annars så hade vi våra kära vänner Lisa och Andréas här i går! Vi käkade middag, skottade i oss en massa onyttigheter, såg schlagern och skrattade åt den fantastiske engelsktalande programledaren där både zuzausen and nine, Switterland och No way för mig är helt nya begrepp.

Sen så tror jag fan i mig att TV-guden pissar på mig. Jag är verkligen inte någon flitig TV-tittare så jag förstår inte varför jag ska straffas men de få gånger nu på slutet då det varit någon intressant dokumentär så har just den kanalen det är på lagt av, bilden fryser och inget händer och så fortsätter det, i typ 4 timmar. I kväll så skulle jag fördriva lite tid medan Johan är på innebandy så jag slår på trean där filmen The Guru ska gå men vad tror ni? Trean har kraschat, igen. Bilden har frusit, igen och denna gången är det en naken kille som står framför en tjej. Vad dom tänkt göra vet jag desvärre inte men, förbannad blir jag. Ser då på tv.nu att det  är söndagsparty med filip och fredrik och att det till min stora förtjusning är Kristin Davis (från Sex and the city) som ska vara med. Fint, kvällen är räddad tänkte jag och slår på 5an men, sedär, den funkar inte heller. Vad fan är felet och framförallt, vems är felet?

För övrigt så var jag och hämtade ut några böcker jag beställt där i bland en som heter Då gråter änglarna. Jag är heller  inget större fan av böcker i största allmänhet men självbiografier kan vara otroligt intressanta. Den här boken handlar iaf om en flickas kamp att försöka ta sig ur det minst sagt... underliga religösa samfundet Jehovas Vittnen. Dessa sekter, religoner eller kalla det för vad man vill, är nog något jag aldrig kommer förmå mig att förstå poängen med. Jag läste boken i ett försök att kanske på något vis öka förstelsen för denna typ av rörelser då man fick se det ur ett perspektiv från någon som varit med men nej, ingen ökad förståelse men däremot lite klokare. En helt klart läsvärd bok alltså!



Rymlingen är återfunnen!

Det är fredag, solen skiner, Noel ligger ute och sover, jag står och bakar bullar, johan gör snart helg och Stella är nu återfunnen. Kan helgen börja bättre?

Jag hittade förresten en löpare från spira som skulle passa perfekt till matbordet här uppe!

Underbara färger!

Denna bild är lånad från Carlsson interiör där denna tjusiga skapelse även går att köpa!

Trevlig helg!

Underbara väder!

I dag har varit en ovanligt lugn men skön dag! Jag vaknade för första gången tror jag innan Noel, smög upp och gjorde i ordning fika, tog med hundarna och gick ut och satte oss på altanen.

Sedan for vi in till stan för att införskaffa en ny vagn då vi har sålt citycrossen p.g.a. att Noel både satt och sov så oerhört dåligt i sittdelen. Det kändes riktigt trist att ha i väg den då jag verkligen älskar vagnen i övrigt men, vad ska man göra?
Väl hemma så fixade vi lunch, åt och sedan la jag ut Noel i vagnen. Jag har stökat på litegrann här hemma och sedan har jag suttit ute på altanen och solat en lång stund i em medans Noel sov.Jag är impad över Noel som sovit sedan kl 13 och sover fortfarande vilket aldrig inträffat sedan vi bytte från liggdelen.



Nu ska jag ta och fortsätta städa bort lite och sedan börja med middagen!

Ha en trevlig kväll!

Och för er som undrar så har pappas andra hund inte kommit hem ännu.

En kvällsprommis med hundarna.

I går kväll gick jag ner här vid huset och gick en härlig promenad med hundarna. Jag blir lika lycklig varje gång jag kommer på mig själv att vi faktiskt bor här! Det är så otroligt rogivande att bo vid vattnet, det borde vara fler förunnat.





Update hundspaning.

Japp, vi begav oss ut till pappa, som innan vi kom hade fått fast Bosita, för att se om vi på något vis kunde hjälpa till att leta. Vi har ju inte en enda susning om vars Stella kan vara. Man vill ju tro att dom har följts åt men, säker kan man ju aldrig vara. Vi for iaf dit han hittade Bosita för att börja leta, Johan tog den hemkomna rymlingen i koppel och försökte se vars hon ville gå i hopp om att kanske hitta Stella någonstans, Pappa stod och visslade och lockade och jag var och körde runt på en del småvägar för at eventuelt se om hon låg någonstans. Men, vi sökte väl till 21.30 och sedan for vi hem. Just innan vi skulle fara kom en bil och vi hörde hur den tutade en bit bort, jag kastade mig in i bilen för att se om det var Stella de tutade på men, det kan ju lika gärna vairit något helt annat för jag såg då inte till henne. Pappa ställde ut mat och en filt så han skulle åka dit en sväng senare i kväll för att se om hon varit där.

Vars ska man börja leta?


En rolig kvist med en myra på toppen.


Videkissar!


En slagen hjälte.


God natt!

Hundar på rymmen.

Och denna gång är det inte våra utan pappas. Dom hoppade på dörren och stack ut i söndags em och har inte kommit hem ännu. Nu ska vi fara och hjälpa till att leta. Håll tummarna för att vi hittar dom levande.

Återkommer.

Helgen i bilder!

Ja, här är helgen som gått!

I fredags var jag till stan och fixade naglarna


och köpte en ram till Theas doppresent


och ett par söta ballerina på Nilson


Kvällen spenderades framför TVn hos Lisa och Andréas, det vankades tydligen hockey.

På lördagen skulle Vickan och Lundströms Thea döpas så, då var vi där. Jag vet inte om jag får lägga ut bilder från själva dopet men här kommer iaf en bild på en av dom fina och inte minst underbart goda tårtorna som en vän till dom gjort!


Här hemma fortsatte byggnationerna som vanligt


Det blev en sen middag efter Noel somnat vid 22. Lite smårätter (grillad kyckling, choritzo, laxbollar, krustader med diverse fyllningar, sallad och bröd) och ett glas vitt vilket genererade i våldsam trötthet så vid 23 stupade vi i säng.


Blommorna på bordet.


I dag har byggnatioerna fortsatt och nu är det Noels rum det pysslas med.


På em har vi varit på mammafika hos Lina, mycket trevligt! Jag lägger inte ut några bilder därifrån heller då jag inte vet om alla närvarande godtar det.  När jag kom hem därifrån regnade, haglade, åskade och blixtrade det så kopiöst mycket, strax därefter kom två regnbågar fram. Ganska häftigt att ena änden på regnbågen slutade nere i våran slänt, den brukar ju alltid vara så långt borta!


Hoppas ni haft en trevlig helg!

Bilder från dagarna som gått!

Det har varit en trevlig vecka även fast Johan har varit varit bortrest, jag har som vanlig hållt mig sysselsatt! I förrgår var jag hos Vicke. Vi tog en promenad med hundarna, skvallrade, åt pizza och sedan for vi till stallet och jag fick pussa hästmule och jag hade glömt hur mojjigt det faktiskt är. Jag borstade även lite på Shakir och jag kände mig lika lycklig som när man som liten flicka fått sin första sköthäst! På kvällen kom Maciel, vi tog en prommis och sedan gick vi hem och tittade på fråga olle och skrattade hejdlöst.
I går var Cajsa och Theo på besök, vi tog en promenad till caféet, lunchade och sedan gick vi hem, då kom Lina och Tilde förbi och i går kväll innan jag for och hämtade min kära Johan på flyget så var vi en snabbis förbi Ullis!

Nu ska vi in till stan för att fixa naglarna och shoppa lite grann och Ulle ska hänga på, mysigt!
Har funderat på införskaffa en cykelsits åt Noel, får ser om vi gör det i dag.

Här får ni några bilder från veckan!

Gamla fina Blondie, en mindre smickrade bild på mig, en hästrädd Noel (men han verkade gilla Blondie) och det blåser hejdlöst!


Gravida Maciel!


Theo!


Tilde!


Ha en mysig fredag!

Regn och regn!

I går vi och gick en skön promenad med Vickan och Thea och sedan gick vi och fikade på caféet. När jag sedan skulle gå hemmåt så började det såklart regna. När jag hade hunnit halvvägs så stod det som spön i backen. Och då det var fint väder när vi gick så var min tanke att det skulle vara det när jag kom hem också så mjukisbyxor och träningsoverallsjacka var munderingen. Jag tror faktiskt aldrig jag har varit så blöt nångång tidigare och inte hade man med sig regnskyddet till vagnen heler. När jag kom hem var pappa här och han skrattade gott åt mig och tyckte att jag skulle gå in och snyta mig. Senare i går kväll var vi hos Lisa och Andreas och drack kaffe, pratade huslån och vilken intelligensnivå som genetligen krävs vid utbildning!

I morse när jag vaknade spöregnade det ute, finns det nåt med underbart (när man får vara inne vill säga)? Jag gick upp och gjorde välling till Noel och snabbade mig sedan att krypa ner i sängen med honom igen och låg och lyssnade på hur det smattrade mot fönstren!Nu ska jag fara in till Vindeln för att umgås med Vicke, vi ska ta en prommis och kanske fara ut till hästarna! I kväll kommer Maciel hit och då ska jag klappa på hennes bäbismage!

I morgon blir det umgänge med Cajsa och förhoppningsvis Lina. Vad vi ska hitta på vet jag däremot inte ännu, måste nog ta en snack med Cajsa och på kvällen ska jag vara hos Ullis tills jag ska hämta Johan på flyget!


Noel har hittat sin nya sovställning:


Nä, bäst att ge lille skutt mat och göra mig i ordning!

Ajöken!




Vilddjur!

Som i denna hetta mest uppför sig som tamdjur. När solen ligger på våra fönster så blir det cirkus 40 grader varmt här inne och de dagarna gör hundarna inte många knop, då ser det oftast ut såhär..

Enzo


Cindre


Ha en bra dag!

Byggbilder från nedervåningen.

Såhär såg det ut i förrgår (inget tak):


Och igår:



Nu ska det bara slipas, målas, läggas golv, sätta salningen och fodren kring föstren och sedan är det bara golvlister innan gästrummet är klart!
Busigt fort det går när det väl kommit i gång!

Ny vecka!

Denna måndag ser ut som de flesta andra måndagar.
Sitter nu med en kaffe och skriver handlingslista för veckan och funderar vad vi ska kasta i oss til lunch, köttfärssås blir det nog. Sedan blir det veckohandling, en snabbis förbi byggshopen för att bestämma kulör till nedervåningen och köpa några grejer för att kunna sätta in den nya blandaren. Em. består av syprojekt, städ, matlagning, hundpromenad, omplantering av blommor, eventuellt målning o.s.v.

Nu händer det saker i källaren må ni tro!

Bilder därifrån kommer i kväll!

Auf wiedersehn!

Långhelg!

Valborg var kanontrevlig med trevligt sällskap och god mat! Majbrasan däremot var under all kritik. Dom hade typ huggit ner ett träd, kapat det i 8 delar, lagt det i en hög och sedan tänt på! D en startade kl 20 och när vi kom dit vid 21 var den i princip utbrunnen. Det var helt folktomt också sånär som på några tappra bärplockare som såg ut att tycka det var gemytligt. Efter cirkus 5 min så började det rulla in människor i yngre tonåren där den ena var fullare än den andra och ungefär vid den tidpunkten kände vi att det började vara lägligt att bege oss hemmåt.
Vi gick hem, käkade efterrätt, surrade och vips så hade klockan rusat i väg som vanligt.

I går var vi ju som sagt i Sofiero  och det var som vanligt hemskt trevligt! Jag, johan och Danne fastnade vid ett pussel i princip hela kvällen.Jag hade glömt hur sjukt roligt det är med pussel (inte så konstigt med tanke på att man var man typ 4 år sist man la pussel).

I dag har vi varit och hämtat det nya matbordet så det ska vi försöka packa upp senare i kväll, eller inte försöka, vi måste med tanke på att vi sålde vårat andra i morse så det kan ju vara kul om man inte vill sitta på golvet!

Nä, ett sista tappert försök nu med gardinerna inna jag lämpar över fanskapet på mamma.

Hittade ett album med kort på mig från när jag var ungefär lika gammal som Noel är nu.
Han har förresten ställt sig upp själv i dag för första gången. Han satt i själsängen, tog tag i spjälorna och ställde sig upp. Otroligt vad en sån, i andras ögon liten grej kan göra en glad!

Vad tycker ni? Lika som bär eller som natt och dag? Samma fågelholksmin iaf!



Hej svej.

RSS 2.0