Helgen!


Det blev denna skagentoast till förrätt.

Helgen som gått har varit mycket trevlig! Vi hade supertrevligt i går när Vickan, Lundström och lilla Thea var här och käkade middag! Det blev en massa surr, god mat, vindrickande och kortspel!
I dag har vi förökt att göra lite nytta och det har gått utmärkt! Nu är det gamla sovrummet som ska bli kontor påbörjat och det känns riktigt roligt må jag säga!
Efter middagen for vi till Vickan och Lundström och fikade och där var även Kocken och Jenny, superkul med tanke på att det var superlänge sedan man såg dom sist! Efter det for vi vidare till Lisa och Andreas för glöggmys och vid 22-tiden bar det av hemmåt. Noel var vaken ända till vi kom hem och har varit på gott humör hela kvällen, goskiten.

Hoppas ni haft en mysig helg!

Härlig helg!

Här var det ett tag sedan jag skrev något vettigt så jag gör ett försök! Vad händer då? Noel började gå för några veckor sedan och han tycker det är hyffsat chefigt att kunna promenera och han ser stoltare ut än tuppen! Sedan pratar han i princip oavbrutet, dygnet runt. Mamma, pappa, vovve, voff voff, kisse, mjau mjau, tack, huvva, aj, brum brum, ja och nej är ett urval av ordförrådet. Han sover sämre än någonsin och om det beror på de 4 nya tänder som håller på kika ut eller bara på hans otroligt icke tillfredställande sovvanor det vet jag inte. Vad jag däremot vet är att jag ber till hörge makter om en radikal förändring på sovfronten. Nu har det pågått i 7 månader. Räcker inte det?
Igår blev vi bjudna av Mona och Thomas på La Garage, en fransk ganska nyöppnad restaurang i stan och det var otroligt bra mat, det mesta ekologiskt och närproducerat och det gillas verkligen! Efter det for vi på en show, Elvis Forever hette den och var även den väldigt bra, lite långrandig på slutet men otroligt duktiga musiker!
Däremot han som satt bakom mig han var nästan en lika stora artist han. Ni skulle ha sett honom. 60 år, för mycket alkohol och Elvisfan, kan det bli bättre? Han blev helt galen under vissa låtar och körde allt från (försök till) moonwalk till Bertdansen, ni vet när han knäpper med fingrarna samtidigt som han smackar och snurrar runt. (Marie, du vet?) Han blev verkligen utom all kontroll vissa stunder och i en låt blev han så exalterad att han kastade sin ölflaska, rakt bakåt bara, utan att se sig för och där bakom stod ljudteknikerna som fick ducka för att inte få den i skallen. Att vissla var han däremot en jävel på, det känns i dag fortfarande som om jag har tinnitus.
Annars är i dag är en sån där skön dag när man kan känna lugnet för en stund. Johan och Noel låg kvar i sängen och drog sig medan jag for och handlade prylarna till kvällens middag och nybakt bröd till frukost. Vi dukade upp hotellfrukost a´la dansbanegatan och satt länge och väl och tjattrade och till och med Noel hade ro att sitta länge vid bordet! Nu ligger Noel och sover, Johan är och spelar match och jag har städat bort lite och förberett middagen för i kväll med goda vänner och nu sitter jag här med en kopp kaffe och ska läsa nyaste Hus & Hem!
Är det inte livet på en pinne?

Bilder från Leo´s!


Tentan avklarad!



Nu är äntligen tentan gjord och jag klarade den! Som jag fasat inför denna tenta! Jag var så less över jag inte fått någon tid att sätta mig och plugga men, nu är jag så glad så glad. Jag var helt inställd på att det skulle gå åt skogen men, något måste det ju ha gått in de gånger man försökt plugga!
Nu kanske man kan tänka på något annat en stund, iaf tills på måndag!

I helgen ska vi bara rå om varandra och ha det skönt! Förutom ikväll då Johan är och spelar match. Hur rutinerat känns det? Vem lägger en match halv åtta på en fredagkväll? Jaja, det är tydligen inte mycket att göra åt den saken men, imorgon då ska vi på Leo´s lekland på dagen och på kvällen ska vi, Gottes och fam. Wälivaara till Lisa och Andréas på middag, det kommer garanterat att bli lika trevligt som vanligt!

På söndag ska Johan vara ute och hålla på med garaget och jag ska nog försöka göra ett städryck!

Jag får se om jag får tid under helgen så kanske jag lägger in lite bilder från Leo´s annars hörs vi efter helgen!

Trevlig helg på er allihopa!

Nytt i garderoben!


Dom senaste inköpen inför hösten i strl 86!

Som de flesta av er redan vet så är jag helt förälskad i Polarn o pyrets kläder. Deras kvalitet tilsammans med villervallas är enligt mig helt outstanding. Men sedan är ju också kläderna så genomtänkta och funktionella. Stilfullt, färgglatt och lekfullt. Kan det bli bättre?

Har ni förresten sett att dom har rea på en del kläder nu? Exempelvis en vind och vattentät jacka i färgerna svart och röd som till ordinarie pris går på 795:- men nu är nersatt till 395:- endast i e-butiken! Skynda att fynda!

Long time, no seen. Igen...

Förra veckan var hektisk.

Måndag: Plugg till tenta exakt varje ledig minut.
Tisdag:  Plugg till tenta exakt varje ledig minut.
Onsdag: Plugg till tenta exakt varje ledig minut.
Torsdag: Plugg till tenta exakt varje ledig minut, skola på dagen.
Fredag: Jobba natten, gjutning av garageplatta.
Lördag: Sov hela dagen, jobba natten.
Söndag: Sov på dagen, farsdagsfirande i Obbola och sedan farsdagsmiddag på hotellet med Johan och pappa.

Sedan är det ju allt annat som ska göras också, allt från lek med Noel och hundpromenader till städning, tvättning och matlagning. Som om inte det skulle räcka så är ju Johan på jobbet hela dagarna och på kvällarna var han ute och förberedde för gjutning så jag kan lova att det var mer än lovligt körigt att få ihop.
I bland blir jag så less på att det alltid ska vara någonting, att man aldrig med gott samvete bara kan få sitta ner en kväll, läsa en bok och inte behöva känna någon stress. Är det inte över skolan så är det någonting annat som hänger över en. Kan inte bara den här obeskrivbart tråkiga kursen vara över snart?
Men samtidigt så vill jag ju verkligen plugga för att sen kunna ha ett annat jobb för det jag jobbar med idag ska jag definitivt inte jobba med resten av livet, det finns inte på världskartan.
Nää, slut på klagosången, det finns definitivt dom som har det värre!

Här kommer i allafall några bilder från förra veckan!



Nu ska jag gå och se sista avsnittet av ensam mamma söker som jag missade igår och vänta på att Johan som har varit i Västerås hela dan kommer hem snart!

Hoppas ni får en bra vecka!

Blomdödaren.

Detta inlägg är främst riktat till min kära vän Ullis som mer än en gång uttryckt sitt missnöje över mitt icke varsamma sätt att sköta orkidéer. När hon kommer hit brukar hon gå runt och kolla blommorna och varje gång hon kommer till en orkidé suckar hon högt och ljudligt, men Annelie... Hur hon hittar dom är däremot en gåta för jag brukar gömma bort dom i något skåp eller så när dom tappat blommorna för att då är dom inte alls lika fina längre. Men nu ni, nu har jag blivit orkidéernas Gandhi. När vi var på IKEA för ungefär tre månader sedan stod jag och tittade på en liten ynklig orkidé när Lisa kommer och säger att den där kan du inte köpa, den såg inte alls fin ut, den kommer dö på en gång. Visst, den såg lite moloken ut men skit samma tänkte jag, den kommer ju ändå dö förr eller senare (troligtvis förr). Vi kommer hem, jag ställer den i gästrummet som nu enbart fungerar som förråd, varför vet jag  egentligen inte. Troligtvis berodde det på att jag ändå trodde den skulle tappa blommorna snart. Jaja, det går cirkus 6 veckor och jag går in i gästrummet för att hämta något och får då syn på den där stackarn som står där i fönstret. Shit, det här ser inte lovande ut tänkte jag tyst för mig själv, jag måste gömma den för Ullis. Sagt och gjort men när hon hade farit så tog jag fram den igen och sedan dess har jag skött om den som om det vore mitt barn och detta har gett resultat. Blommorna har som brukar ramla av efter en vecka har suttit kvar i 3 månader.
Är det inte fantastiskt?



RSS 2.0