♥-smörgåstårtan.

Recept får bli en annan dag.
Nu promenad i det underbara vädret!



Sjukstuga deluxe.

Finfina vårkläder till lilleman från H&M.

Här hörreni, här kan vi snacka sjukstuga.
I söndags förra veckan så fick jag feber på kvällen tätt följt av Vincent som
även han fick hög feber. Johan var inte sen att haka på och sedan även Noel.

Vi har legat hela familjen i över 40 graders feber i 5 dagar och jag lovar, det
är inget man önskar sin värsta fiende. 40 graders feber som vuxen det
känns ungefär så nära döden som man kan komma med livet i behåll.

FY FAN vad vi har mått piss...

Feber, huvudvärk, hosta, frossa, muskel och ledvärk, mardrömmar, kopiösa
mängder näsblod på nätterna (som gjorde Noel jätterädd vilket resulterade
i att han kastade av och an med huvudet vilket betyder MYCKET blod i de
vita fogarna) och vaknätter med febriga och ledsna barn. Så har den senaste
veckan sett ut och allt känns som ett töcken. Till råga på allt så fick barnen
magsjuka och spydde och sket hejvilt när det andra börjat ge med sig.
Och efter det, då kom febern tillbaka...

I dag är nog den första dagen som alla är så gott som feberfria men,
det känns lurt att jag kommer åka på någon bihåleinflammation
då jag fortfarande har mycket ont i huvudet och kring ögonen.

Nu däremot, nu hoppas vi att det bara blir bättre!

Förhastade projekt.

Rosorna står sig fortfarande fint i köket!

Nu är det snart helg (igen) och huvva så skönt det känns (igen)!
Denna helg är det middagsbjudningar och kalas som gäller (igen).
Trevligt trevligt (igen)! Inga storslagna planer allstå (igen)!

Noel han forsätter i alla fall att leverera!
När vi gick hem från dagis i tisdags så frågade han om
mormor fortfarande är hemma hos oss.

Jag: Nää, det är hon inte.
Noel: Vars är hon då?
Jag: Hon är på sjukhuset, hon har opererat sig i handen.
Noel: Jahaaa, är hon skadad eller?
Jag: Nää, inte skadad. Hon har haft ont i handen en längre tid.
Noel: Jaa, så det har hänt en skada?
Jag: Nää, det onda har blivit värre men som kommit smygande.
Noel: Smygande? (Funderar en stund och hukar sig sedan med lätt böjda
ben och smyger sen försiktigt framåt) Såhär alltså?
Jag: Mmm, precis så. Ungefär...

Igår kom jag av någon outgrundlig (antagligtvis för att jag hade tänkt
göra en till alla ♥-ns dag, tills jag fick reda på att Johan skulle bort...) anledning
på att jag skulle ställa mig och göra en hjärtformad smörgåstårta, samtidigt
som jag höll på med middagen. Bad idea, minst sagt.

Vilket mekk att få till formen till att börja med, sedan så skrek Vincent som om
han vore jagad då han var så trött, så trött. För att då optimera det hela
och vara värsta multitasking-morsan så la jag Vincent i vagnen och
vyssjade den med ena handen och lagade middag, bakade smörgåstårta,
städade bort och spelade spel med Noel med den andra.

Detta resulterade i alla fall i en gigantisk smörgåstårta som jag inte vet
vem som ska äta upp? Det känns lite i längsta laget att spara den
till Vincents födelesedag den 19 mars!

Aja, är ni ordentligt sugna på smörgåstårta så vet ni var det finns.
I typ två veckor framåt....

Trevlig helg! ♥

Alla ♥-ns dag!


Jaa, här är det lajbans...
Johan, han är borta på jobb tills i morgon och det känns
väl si sådär måste jag väl säga. På självaste  ♥-dagen och allt.
Det är ju då man ska äta gudomligt god middag och mysa i sinne!
Men, som tur är kommer mamma hit och sover i natt då Johan är borta!

Men så glad jag blev då jag kom upp i köket i morse.
Där hade han lämnat rosor, favoritkarrat och ett fint skrivet kort.
Han kan allt i bland den där Johan, min finaste!

Hoppas ni har era käraste hemma!




En lugn förmiddag!

Snart dags för frukost och en hel dag full av bus framför sig!
Efter frukost är det dags för den dagliga städsvängen för att undvika missär!
Sedan blev det lite fotande av en del barnkläder som ska ut på tradera.
Lunchen bestod av rester! Spagge och köttfärssås till Noel.
Som åt med god aptit.
Och woken från igår blev det till mig.
Och vatten förstås.
En prommis för att få lilleman att sova.
Och sedan ett försök till att läsa en tidning med en bedjande knähund vid fötterna
men det blev bara ett försök, det blev tågbanebyggande i stället.

Snart helg!

I måndags var jag först på gå & löpkliniken på morgonen för att fixa
inlägg till skorna. Därefter for jag till Ullis där jag blev bjuden
på frukost och sedan vidare på Face där jag hade
presentkort sedan jul på en låååång ansiktsbehandlig!
Sedan vidare för lunch och lek hos Cajsa och barnen.
Månadshandling och sedan middag på allstar med min käreste.
Till bästa svärföräldrarna för att hämta barnen och sedan hem och stupa i säng.

Tisdag bjöd på en lugn fm medan Noel var på förskolan och sedan efter
förskolan kom Lisa, Andreas och barnen hit med fika och sällskapade till mellis.

Onsdags var Johan hemma och jobbade och efter lunch så åkte jag och Noel och
mötte upp Magdalena, Gabriel och Nora på Leos, mycket trevligt! Och härligt
med lite Mamma-Noeltid. Det sker alldeles för sällan!

Idag drack vi kaffe hos grannen på morgonen och nu ska jag passa på och
sätta mig och ringa på lite bilar medan Vincent ännu sover!

Kommade helg består av 2 kalas, middagar och andra trevligheter!



Jag vill fota, som du gör.

Japp, det var vad Noel sa igår när han ville låna min kamera vilket han vet är big no no.
I stället lyckades jag övertala honom att den här ovan är ju mycket ballare, ellerhur? ;)

Han prövade och höll sedan med. Ibland kikade han fram ovanför kameran,
såg finurlig ut och gjorde pruttljud så att jag skulle skratta.
Han vet hur man gör denna kille!

I dag har jag varit på rygg och ledkliniken i hopp om att få ordning på mina fötter.
Snart har jag dragits med hälsporre i 3 år  och det är verkligen galet smärtsamt.
Framförallt på morgonen. Det har hänt att jag fått krypa upp för trappen när
Noel var mindre för att jag inte kunde stå på fötterna, ofantligt jobbigt.

Jag har provat med bra skor, tejpat fötterna, gjort stretchövningar,
ätit antiinflammatoriskt, gjort inlägg på ortopedtekniska o.s.v. men
utan resultat. I dag när jag var på rygg och ledkliniken så trodde
jag han skulle påbörja en stötvågsbehandling men det skulle
han vänta med tills nästa gång då det inte var lönt än utan
nu drog han bara till felställningar jag fått i foten av att ha gått
och snedbelastat och så tejpade han. Om två veckor ska jag
dit igen och jag ber till gudarna att detta ska funka!

Nu ska jag nog försöka passa på att göra ett städryck medans
Noel är på förskolan och Vincent är hos svärmor.
I kväll har Johan kick off för nåt nytt projekt med jobbet så då
skulle mamma komma innan middag och sedan vara stand in
vid läggningen. Tur det, annars skulle jag väl få hålla på
fram till midnatt.

RSS 2.0