Midsommarmat!

Här kommer några bilder på ungefär 1/3 av den gigantiska buffén! En längre resumé kommer sedan!



Hoppas ni haft en underbar midsommarhelg!

Semester och tårtkalas!



Ä N T L I G E N  S E M E S T E R ! ! ! ! ! ! ! !

I början av veckan hade vi ju som sagt tårtfest på dagis och det var precis lika härligt som jag föreställt mig. Jättemånga (bilden ovan var bara en av de tre vagnarna) fina tårtor (kolla in Emma´s underbara tårta) så det räckte och blev över men tårtan jag hade med tog faktiskt slut änfast jag tänkte att den blev onödigt stor. Jag gjorde en chokladtårta med chokladtopping garnerad med grädde och jordgubbar och receptet hittar ni på husbloggen!

Nu när Johan är borta i helgen tar jag, Noel och hundarna vårt pick och pack och hakar på mamma och Kenneth ut till stugan, det blir mys.

Jag ska sitta under en filt på altanen i kväll när Noel lagt sig och höra regnet smattra mot taket, blicka ut över havet och läsa nyaste hus & hem.

Trevlig helg!

3 dagar kvar!


Bilder från lekparken för några dagar sedan!

Jaa, nu närmar sig semestern med stormsteg! I dag ska vi på tårtkalas på Noels dagis! Föräldrarna till barnen
från båda avdelningarna bakar tårta och sedan dukas det upp till tårtbuffe! Det ska bli fantastiskt roligt men
jag hoppas bara att solen skulle spricka fram, då skulle det om möjligt bli ännu bättre!

Bilder från detta kommer sedan!


3 dagar till semester nu!

11 dagar kvar!


Jag har introducerat Noel på en ny aktivitet vilket han först älskade men efter 2 minuter tyckte var astrist.

Och så var även denna helg förbi men nu bävar jag nästan inte längre för att helgen ska ta slut, tvärtom, jag nästan längtar. NÄSTAN sa jag. För varje dag som går kommer semestern allt närmare och i dag är det 11 dagar precis tills dess. Förstår ni storheten i detta? 8 HELA VECKOR? En smärre evighet alltså! Oj oj oj, vad jag ska ligga på bryggan och sola, sörpla strawberry daiquris, läsa modemagasin och måla tånaglarna. Eller kanske inte...
Det blir nog snarare oj oj oj, vad jag ska gå lös på markstensarbetet, hinka saft, läsa konstruktionsritningar och måla fasad.

I kväll ska vi fara och titta på ett nytt matbord och stolar då vi reklamerat vårat gamla. Blir spännande att se vad vi hittar!

Sköt om er!

Promenad och helgarbete.



Jag var ut och promenerade med hundarna härom kvällen och gick ner till kolonistugorna och fotade lite.

Nu har snart denna vecka gått och i helgen är jag ledig! Förutom att jag ska sitta med i bestyrelsen på Salukiutställningen på lördag, laga mat och fika åt byggarna hela helgen, röja upp efter tornadon som
passerat här inne i huset, motionera hundarna och försöka måla lite på huset på en del ställen det fattas.

I går kväll träffades vi ovh två par grannar till för att diskutera hur vi ska göra då kommunen som dyrt och
heligt lovade att när dom asfalterade utanför oss så skulle vägen höjas med 50 cm innan det men det
skippade dom då det blev för kostsamt och eftersom det stod med även på våra ritningar så förstår ni utan
någon större tankeverksamhet att våra hus står 50 cm för högt och summa summarum, nu måste vi fylla
med en hel del fyllnadsmassor vilket i sin tur resulterar i en sluttning i tomtgränsen ut mot vägen på ca 50 cm.

Det ska bli spännande att se vad dom kommer säga men, det känns inte som att det bör komma som någon överraskning för dom direkt...

Sköt om er!



RSS 2.0