Bilderna från fjälls!


Noel x 4!

I fredags skulle vi vara så duktig och baka jag och Noel. Sagt och gjort, Noel valde kaka, vispade med elvispen, ströade formen, hällde i smeten, strödde över socker och kanel och slickade sedan skålen. Vi for i väg med kakan till Lisa och Andreas och jag hann i princip bara ut ur bilen innan kakan tippade av vagnen där jag hade ställt den. Förbannat tänkte jag men drog ingen svordomsvisa, dels för att Noel var med och dels för att jag samtidigt stod i telefon. Men, det gick bra, jag kunde lappa i hop den igen! Jag går iaf och ställer kakan på deras altanräcke (stupid?) och går sedan och ställer Noel ute på deras altan samtidigt som Lisa öppnar dörren och säger att hon tycker jag ska ställa han längre bort ifall det skulle rasa från taket. Någon av hundarna skäller, Lisa vänder sig om och säger åt dom att vara tyst och i samma sekund som hon vänder sig om stöter hon i kakan så den ramlar ner och det blir bara pären av den. Vi räddade det som räddas gick och åt detta till mellis. Mumsigt sa dom andra men, jag som har tappat både smak och lukt (p.g.a. bihåleinflammation) kände mig ganska tveksam till betyget.
Lördagen spenderade vi också hos Lisa, Anderas och Elmer med trerätters och melodifestivaltittande och för första gången vann det bidrag som jag hoppades på!
Idag har jag jobbat och kännt mig riktigt risig måste jag säga och då jag kom hem hade jag 39,2 graders feber så i morgon bli det vårdcentralen för att kolla upp vad min 6 veckors långa förkylning beror på men som sagt, 99% sätter jag på att det är bihåleinflammation då alla symtom stämmer in:

  • Långdragen förkylning
  • Huvudvärk
  • Hosta
  • Tjock snuva
  • Ont i kinder, kring ögonen, i pannan eller i tänderna i överkäken
  • Tappar lukt och smaksinne
  • Känner sig sjuk och hängig
  • Feber

På onsdag åker vi till fjälls, som jag längtat!

Hoppas ni får en härlig vecka!


Ingen sovmorgon här inte!

Jag hinner inte skriva så mycket då jag snart ska i väg och jobba! Här händer inte så mycket mer än annars och vad det innebär vet ni ju redan! Johan har varit i Stockholm sedan i går och som på beställning inträffar alltid det mesta när han inte är hemma. Noel började hosta vid 23.15 och somnade inte sen förrän 00.30. Jag låg och väntade på att han skulle somna så jag fick gå ut med hundarna för att sedan själv få gå och lägga mig och skam den som ger sig, vid 01.15 var jag i säng men kunde såklart inte somna förräns en timma senare som den mörkrädda skit man är! Sedan kl. 05.19 vaknade jag av att Noel hade tagit tag i mitt hår som hjälp för att ta sig upp i sängen, som i törnrosa ni vet så, då var det färdigsovit.
Helgen med stalltjejerna var iaf underbart trevligt, så mycket skratt, så mycket gråt (av skratt) och så mycket minnen!
Det måste vi helt klart göra om!
Trevlig kväll!

Ledighet och stallfest!

Bilder från några dagar sedan då vi lyxade till det med glass till mellis!
Nu är jag ledig tills nästa tisdag, gött mos!
Planerna för veckan är att i morgon fara till Amanda och dricka kaffe och klappa på hennes gravidmage. Fredag står plugg och träning på schemat. På lördag blir det stallfest med de gamla stalltjejerna från Vindeln och det ska bli så otroligt skoj att träffas och tjattra och skvallra så som bara hästtjejer kan och söndag kommer nog gå i städet och tvättens tecken!
Hoppas ni har det gott allihopa!

RSS 2.0