Sötnosar!

Hej på er!
·
Här har det varit sjukstuga i helgen, inte allför kul då Vincent fick 41 graders
feber och frossa. Började hyperventilera, blev blå och började tappa i
medvetande. OTROLIGT rädd blev vi. Nu är han däremot pigg som en
lärka igen och det är mycket skönt. Vi håller på bygga och måla sista
såbänken som sedan ska på plats förhoppningsvis innan fredag
så vi i helgen kan så och plantera träd.
·
Helgen som var jobbade jag men tog ledigt på morsdag så jag kunde
vara hemma med alla min grabbar! Noel hade gjort en underbar
teckning där han ritat en brandbil, en polisbil och en ambulans
och skrivit till gullpruttmamma! En presentkort på Face fick
jag också!
·
På måndag har jag bokat tid hos tandläkaren och fy tusan vad
jag ogillar att gå dit och av just den anledningen var det så
pinsamt länge sedan jag var dit sist. Men nu, nu är fan i
mig bäst att pallra sig i väg dit.
·
Sköt om er!

Kosläpp it is!


Ingen resa.

Gårdagens middag med grillad oxfilé rullad i peppar, sallad,
grillad majskolv, chilibearnaise och kroketter!

Efter en heldag ute med krattning, framtagning av lekställningen, rensning
i lådorna och allmänt plockande blev det en smarrig grillmiddag.
Vi hade egentligen tänkt grilla i lördags men då vädret inte var det
bästa så tog vi det i går i stället och MY GOD så gott det var!

I helgen skulle ju egentligen Johan åkt till Barcelona med jobbet men fick
12 timmar innan de skulle åka reda på att resan hade blivit inställd.
Ledningen hade plötsligt kommit på att av säkerhetsmässiga skäl det
var för riskabelt att skicka hela avdelningen på samma plan.
Snacka om surt alltså...

Vi for iaf till Cajsa och Gustav i freddagskväll och grabbarna gick ut på
Allstar med de andra som stannade hemma från resan (en del köpte
alltså lös biljetten och åkte på så vis privat medans vissa inte
tyckte att det kändes rätt och stannade hemma).

Lördag for vi på Leos, även då med de som stannade hemma från
resan och dess familjer. En trevlig dag blev det!

Nu ska jag ta och steka lite pannkakor till lunch och
sedan klockan halv 3 börjar jag jobba!
Ha det!

Morgonbus!

Det är inte många som kan få Vincent att skratta såsom Noel kan!
Det är verkligen något speciellt syskon emellan!

Blåsigt och hurvigt ser det ut att vara ute så någon
långpromenad innan dagishämtning tror jag vi skippar.
Jag får ta den i kväll i stället!

Till helgen ska jag och Cajsa tillfälligt bli sambos medan Johan
och Gurra är i Barcelona med jobbet. Det är verkligen synd om dem....

Länge sedan sist!

Här har det varit tyst den senaste tiden, mest för att jag jobbade största
delen av förra veckan. Och så har vi promenerat...
Japp, det har vi gjort!

RSS 2.0