Finvädran och zuzausen and nine.

Ännu en helg har passerat innan man ens hunnit förstå att det är helg. För mig ser ju dagarna iofs ganska lika ut oavsett om det är helg eller vardag men, det är så mysigt när Johan också är hemma. Vi (och svärfar) har mestadels ägnat oss åt saker som har med huset att göra i helgen (precis som alla andra dagar vill säga). Men det går verkligen mycket fortare på nedervåningen än vad jag hade kunnat tro. Och just nu är Johans pappa min störta idol då han dyrt och heligt lovat att tvättstugan ska vara klar om en vecka. Känns ju helt sanslöst att man ska få ha en RIKTIG tvättstuga. En tvättstuga med förhöjda maskiner, med praktiska lösningar, med vita väggar, med fina inspirerande färger, med ett eget sybord, med en groventré, med avspolningsmöjligheter för hundarna och smutsiga skor och framförallt med en dörr så man därefter slipper allt damm. Ja, vi får väl se om han kan hålla sitt löfte! Jag har iaf oljat ribborna som sedan ska fungera som altanräcke.

Annars så hade vi våra kära vänner Lisa och Andréas här i går! Vi käkade middag, skottade i oss en massa onyttigheter, såg schlagern och skrattade åt den fantastiske engelsktalande programledaren där både zuzausen and nine, Switterland och No way för mig är helt nya begrepp.

Sen så tror jag fan i mig att TV-guden pissar på mig. Jag är verkligen inte någon flitig TV-tittare så jag förstår inte varför jag ska straffas men de få gånger nu på slutet då det varit någon intressant dokumentär så har just den kanalen det är på lagt av, bilden fryser och inget händer och så fortsätter det, i typ 4 timmar. I kväll så skulle jag fördriva lite tid medan Johan är på innebandy så jag slår på trean där filmen The Guru ska gå men vad tror ni? Trean har kraschat, igen. Bilden har frusit, igen och denna gången är det en naken kille som står framför en tjej. Vad dom tänkt göra vet jag desvärre inte men, förbannad blir jag. Ser då på tv.nu att det  är söndagsparty med filip och fredrik och att det till min stora förtjusning är Kristin Davis (från Sex and the city) som ska vara med. Fint, kvällen är räddad tänkte jag och slår på 5an men, sedär, den funkar inte heller. Vad fan är felet och framförallt, vems är felet?

För övrigt så var jag och hämtade ut några böcker jag beställt där i bland en som heter Då gråter änglarna. Jag är heller  inget större fan av böcker i största allmänhet men självbiografier kan vara otroligt intressanta. Den här boken handlar iaf om en flickas kamp att försöka ta sig ur det minst sagt... underliga religösa samfundet Jehovas Vittnen. Dessa sekter, religoner eller kalla det för vad man vill, är nog något jag aldrig kommer förmå mig att förstå poängen med. Jag läste boken i ett försök att kanske på något vis öka förstelsen för denna typ av rörelser då man fick se det ur ett perspektiv från någon som varit med men nej, ingen ökad förståelse men däremot lite klokare. En helt klart läsvärd bok alltså!



Kommentarer
Postat av: Louise

Tack för boktipset.. jag letar efter läsvärda böcker så den där ska jag helt klart hugga in på! (med så lite kläder så möjligt under en stekande sol. När lillan sover..) Haha!



Vad avis jag blir på er tvättstuga också. Och skönt att vovven kom tillbaka förresten!:)

2009-05-18 @ 09:09:11
URL: http://chiqquita.blogg.se/
Postat av: ~~M A R I E~~

Mysigt värre ni hade det på lördagen! =)

2009-05-18 @ 21:19:00
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Det var samma kanaler som hade hängt sig här! Dessutom funkade inte vår boxer så de blev sängen istället!! Kram

2009-05-18 @ 22:00:08
Postat av: sara

jadu, man kan ju bli galen på sej själv ibland. så fruktansvärt irriterande. speciellt då de va så tidigt på morgonen.

2009-05-19 @ 18:26:38
URL: http://www.laceup.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0