Internetlös och gardintyg!

Jaa, som sagt, internet har lagt av. Troligtvis p.g.a. att vi sagt upp telefonen så, nu sitter jag hos mamma och Kenneth i stället som den internet nörd man är. Man märker hur sjukt mycke man gör via internet när man inte har något.
Jag skulle veckohandla i går men den blev utesluten då jag inte kom på någon matlista.
Jag har beställt julklappar via internet men dom skickas inte förrän dom är betalda och jag kan ju inte betala via internetbanken.
Jag känner mig helt avskärmad från omvärlden då jag varken kan läsa nättidningarna, bloggar eller familjeliv.
Jag skulle ringa ett samtal men har inte nummret. Telefonkatalog är uråldrigt så någon sån äger jag ej.
Ja, listan kan göras milslång men, ni förstår problemet I guess.

Jaja, sy öljettlängderna till sovrummet skulle jag haft gjort då jag nu hittat ett så nära perfekt tyg man kan komma.
Bilden gör det inte riktigt rättvisa men jag lägger ut en ny bild då dom är uppsatta.

Jag älskar dessa blommor jag fick av min kära vän Lisa. Jag hade sökt länge efter hjärtan på tråd på ett hjärta och hon fann dem! De ska snart (den 22a) få bosätta sig i sovrumsfönstret!


Nä, dags att åka tillbaka till bygget, jag skulle ju bara hit för att beställa julkort!

Lucia!

(Lördagens inlägg som sparades i utkast då internet la av)

Såhär såg det ut på förra årets lucia:

Och såhär ser han ut i dag:


Vilken obeskrivbar kärlek man känner.

Datorhaveri och husbilder.

Jaa, jag lovade ju att lägga in nya husbilder för någon kväll sedan och det gick ju som det gick, mindre bra. Min bärbara är paj, eller, egentligen är det bara slut på ström. Men kruxet är att det är laddaren som gått sönder, eller, egentligen var det jag som bröt sönder den för att jag blev arg på att den alltid glappade. Det var en så kallad universalladdare från clas ohlson och egetligen var den säkert inte ens tänkt att ha till den där datorn men, Cindre käkade upp den riktiga när han var valp. Hur som helst, nu får jag stå mitt kast då jag själv har haft sönder min älskade glappladdare. Tur att vi ha en stationär också!

Ljuset gör att trappen nästan ser gul ut men, det är den ej.



Hallgolvet klart, om än hemskt skitigt.


Är inte riktigt nöjd med typsnittet på bokstäverna men, dom funkar helt klart tills jag hittat dom rätta!


Badrummet. Det ska in en glasdörr i öppningen på duschhörnan.


Det är oerhört stökigt på alla bilder men, prio ett har tyvärr inte varit att städa utan det är att jobba på som tusan om vi ska hinna flytta in den 22a!

Noel har börjat vakna på natten och gnöla och va på "dåligile". I kväll somnade han kring halv 12 (den vanliga tiden vi lägger han) men vaknade då efter en stund och ville inte alls sova. Men, peppar peppar, nu sover både han och Johan så, det är väl bäst att passa på att duscha och sedan ska jag som vanligt lägga mig i sängen och kika på Miami Ink som börjar kl. 2, dålig vana!

God natt allesammans!

Ny todo-list.

Hjärnan går på högvarv och tar nu inte emot mer information utan jag måste skriva ner det.

- Köpa diskbänk
- Hitta julgardiner
- Köpa tapet
- Fara på banken och placera lånen
- Skicka tillbaka paket
- Veckohandla
- Hämta ut julkort
- Boka tid på Carstedts (INTE IGEN)
- Ringa Öhgrens om sängbord
- Inhandla mer kläder till Noel i strl 68
- Hitta nån klnning till jul
- Städa bilen
- Packa flyttlådor
- Betala Noels vaccination
- Sy om hundbädden
- Köpa julklappar
- Städa nere i huset
- Spraya lampskärmar
- Olja in bänkskivor
- Köpa julstjärnor
- Städa hemma
- Sy gardiner
- Fara och släppa hundarna

I kväll kommer nya husbilder och rackarns vad det har hänt saker!

MACIEL, jag vet inte vad jag ska säga men jag beklagar verkligen och jag tänker på dig mest hela tiden.

Mammafika och bakning.

Ja, om ni undrar varför det varit så lugnt här sedan IKEAresan så beror det inte på att vi inte överlevde den men, vi har så snuskigt mycket att gör om vi ska flytta in i huset innan jul och det SKA vi. Jag är fast besluten om att flytta in den 22a och är det inte klart då så ska jag flytta in ändå och då få Johan göra som han vill. Jag, Noel, hundarna och katten flyttar iaf in då (och då kommer Johan garanterat tycka det är för kallt i sängen så då hakar han nog på).

På IKEA blev det handlat en massa men, endast två saker från listan jag hade med så, vi måste ner igen för att köpa garderobsinredningen bl.a. Jag fick iaf med mig hallmöbeln, lådinredning, burkar, lite julklappar, kastruller m.m. hem.
Jag är förresten lite smått irriterad eller, inte smått, tvärtom mycket irriterad på att jag ännu inte fått tag på tapeten till hallen (den jag visade förut) så nu har jag valt en annan men, även den en hannatapet.
Kvitter heten den:


Annars på slutet (senaste 8 månaderna) har vi inte gjort så mycket annat än att varit i huset. Nu är jag nästan klar med köket så när som på vitvaror och lite invägning! Lådor, fronter och dörrar sitter på de flesta skåp. Thomas håller på med salningen och fönsterfodren och Johan har slitit med elen denna vecka. I kväll är elektrikern där och efter i kväll kanske vi inte längre behöver den provisoriska värmefläkten utan troligtvis har dom fått i gång värmepumpen. I dag är den första dagen på hemskt länge som jag inte har varit ner på bygget.
Jag har varit på mammafika i dag och sedan gick jag på stan med Cajsa en sväng. Sedan i ikväll har jag försökt göra lite nytta så jag har bakat falsk tosca och två fillimpor med solrosfrön. Fillimpa är så otroligt gott! Det var länge sedan jag köpte hem bröd nu då jag försöker hinna baka i stället, det är SÅ mycket godare!
I morgon ska jag baka äppelmuffins med crumble och lussebullar fast med vanlig deg då jag inte tycker om saffran + att jag tycker lussebullar med saffran blir så torra så, det blir vanliga i stället men i lussebullsform så det blir iaf lite juligt.


Nä, nu ska jag gå och försöka packa lite flyttkartonger.
God natt med er!

RSS 2.0