ej.fungerande.tangentbord.

noel.har.rakat,spilla.lite.saft.pa.tangentbordet.sa.det.funkar.si.sadar.
i.princip.ingenting.pa.detta.tangentbord.funkar.numera.
sahar.ser.det.ut.om.jag.inte.gor.en.punkt.mellan.orden.

idagbharbnoelbfylltbhelab2bgr,bglskadebunge1

jag.tror.vi.far.horas.en.annan.gang.

Höstnytt från Polarn!

Nu har jag definitivt bestämt mig för Noels vinterkläder! Förra året hade han svart jacka och täckbyxor och en grön overall men i år blir det en turkos overall och en gul jacka och svarta täckbyxor, från po.p förstås.


Seriöst, hur snygg är inte den här gula jackan? To die for...



Flitens lampa!



Jaa, i dag är Noel hos farmor och medan passar jag på att göra bort sånt som behövs såsom att ringa samtal till försäkringskassan, csn, beställa tapeter, sätta ut annonser och städa.

Jag inser att Noels 2-årsdag närmar sig med stormsteg och frågade honom i dag vad han önskar sig i present och det som toppade listan var nyttopoppa (nyponsoppa för er som har svårt att tyda). Tvåa på listan var en båt och trea en lastbil. Jag tänkte när han började att det var då inga stora krav grabben hade men ändrade mig snabbt när han fortsatte med listan. Här snackar vi inga leksakstraktorer utan han menar the real stuff.

Jag börjar även fundera över vad som ska bakas. Cakepops är iaf ett måste och tårta såklart! Måste nog googla lite tårtor!

Här kommer förresten en önskelista till Noel som jag kommer fylla på eftersom:
Kläder (Polarn o pyret el. Villervalla)
Polisbil och andra fordon till Duplo som låter, blinkar och kör.
Presentkort på Sagolika ting och Polarn.

Nu ett avsnitt av unga mödrar och sedan promenad upp till svärisarna där det vankas raclette!

Mina finaste ♥



Älskade, fina, fantastiska lilla familj.

Snart är semstern och även sommaren över och jag försöker dra mig till minnes vad vi har gjort i sommar.
Jag kommer fram till samma sak som de två föregående somrarna som vi hållit på med huset att vi inte hunnit
ens en bråkdel av allt vi skulle velat hinna. Jag har sådana visioner varje sommar men de försvinner ungefär i samma veva som maan gör byggplaneringen för sommaren men, Johan säger att nästa sommar blir bättre så det är väl bäst att leva på hoppet då.

Det känns ju riktigt surt att börja jobba när det inte känns som man hunnit något, änfast det har vi ju faktiskt gjort.
Garaget står ju där och carporten ska snart upp, något som ska likna gräsmatta ligger där på baksidan och markstenen och gräsmattan på framsidan ska vi förhoppningsvis göra i höst däremot i ett MYCKET lugnare tempo.
Sedan ska det på ett sätt bli skönt att börja jobba igen också, att återgå till vardagen och allt vad det innebär med dagistider, tidiga mornar, kvällsjobb, snabba middagar och trötta barn. Det blir skönt att återfå någon slags rutiner och så mycket mer man uppskattar de små sakerna efter en lång arbetsdag. En rask kvällspromenad i den friska höstluften, en spontanutflykt med familjen, en mysig stund med Noel i läshörnan eller att hitta en ny inredningstidning i brevlådan att kunna krypa upp i fåtöljen med tillsammans med en stor kopp kaffe.

Jag hoppas ni haft/har en bra sommar och hunnit med det ni velat!

Sötsak!


För några dagar sedan besökte jag och Lisa vår kära vän Amanda som äntligen fått sin lilla Johan!
How lovely?

RSS 2.0