Alltså, det här om länkkärlek.

Jaa, det pratas ganska flitigt om det ute i bloggvärlden.
HÄR hörreni, här har ni en länk full av riktig kärlek.

Vilken liten kämpe alltså!


Shit, det funkar ju?!

Ja, det verkar ju onekligen funka det här!

Jag har inte så mycket att förtälja utan numera skriver jag bara meningslösa inlägg just för att jag kan, var jag än är, så länge jag har mobilen med mig. Och oftast så går jag inte värst långt utan den...

Jag stör mig på att texten inte går att centrera när man bloggar från mobilen. Eller kan man det?

Idag har jag och Noel i alla fall bakat semlor och smarriga blev dom!

Sov gott!


Provar mobilblogga.

Då det funkat bedrövligt tidigare det här med mobilbloggande så testar jag igen!

Nu är vi på väg på kalas och ikväll blir det Me&I-party!

Trevlig söndag!


Födelsedagsfirande och underbara mössor!

Jaa, vad säger ni? Är de inte underbara så säg! Framförallt fyller dom
ett gott syfte då många vinthundar förfryser öronen om vintern.
Kvinnan som gör dessa underbara skapelser och har tagit dessa fina
bilder heter Catja Bjermo och mössorna finns att köpa på Vinthunden.

Idag har jag och Johan gjort stan på förmiddagen och Johan investerade i
en ny garderob medans jag inte ides kolla utan gick efter som en vålnad.
Väl hemma så for vi och hämtade barnen hos farmor och farfar och sedan
hem till pappa för födelsedagsfirande med syster och familj.
Johan och Noel hann ta en sväng med skotern också
och vem av dom som var mest lyrisk vet jag faktiskt inte!

Jag stod klockan halv nio i morse och gjorde en smarrig lasagne
som vi åt till middag och till efterrätt blev det semmeltårta.
Mycket trevligt och numer mycket mätt.

Alicia och Noel leker så himla bra med varandra så medans dom
lekte prinsessa och brandman så passade vi på att göra
ett städryck. Jag putsade fönster och tog bort julen
medan syster skurade och rensade.

Nu sover barnen så bäst att passa på att slänga sig i soffan
en stund innan det blir godnatt för känner jag dom rätt
så vaknar dom nog om en inte allför lång stund.

Tåget is the shit!

Japp, idag har vi premiäråkt pendeln. Det ska jag hädanefter göra typ jämt.
Eller ja, någon fler gång i alla fall. Men den var verkligen genialisk.

Det tog enbart 20 minuter in till stan och dessa 20 minuter tar det vanligtvis att
bara komma sig in i bilen och sedan börjar det eviga tjatet.

- Mamma, kan du slå på Pippi.
- Nej, det är sån kort bit in till stan. Titta på allt roligt utanför fönstet i stället!
- Men nää, det finns ju inget roligt där.
- Jo herregud, titta bara på alla hästar.
- Hästar är INTE kul.
- Nähä, men kossor då?
- Dom är inte heller så roliga.
- Ja men okej då. (Fipplar fram kontrollen och slår igång Pippi.)
- NEJ, jag vill inte se Pippi, jag vill se Stora maskiner.
- Okej. (Slår i gång Stora maskiner som i själva verket var Postis Per)
- Mamma NEEEEEEJ, jag vill inte ser på Postis Per. Buhu buhu buhu.
- Men vänta då. (Får i gång stora maskiner)
- BRAVO MAMMA!

5 minuter senare....

- Nu vill jag inte se det här mer, nu vill jag se på Pettson.
- Näädu Noel, nu räcker det! Nu får du titta på stora maskiner.
- NEJ, JAG TYCKER INTE OM DEN.
- Nähäpp, men då kan jag stänga av om det känns bättre.
- NEEEEEEEEEEEJ. BUHUUUU BUHUUUU BUHUUU.

Detta i samspel med Vincents gälla skrik i bakgunden. (Han hatar att åka bil)

Men Noel tyckte alltså att pendeln var king. Och jag med.
Tycker Noel något är bra tycker oftast även jag det.
Av någon outgrundlig anledning...

Lucky strike!

Jaa, det känns faktiskt som så!

Då vi länge funderat på att köpa nya "finbestick" men aldrig riktigt fått
tummen ur så satt jag idag och kollade på Genses hemsida än en gång.
Sist jag kikade där så kunde jag inte bestämma mig utan både serien Peak och
Dorotea faller mig i smaken. Men nu när jag var in så ser jag att Peak är utgående
och tänker då i mitt stilla sinne att då bör det även finnas ställen som har nedsatt
pris på dessa. Sagt och gjort, jag kastade mig på telefonen och ringde runt.

"Nej, vi säljer inte Gense"
"Nej tyvärr, dom är slut"
Nej, dom har utgått"

Men VAD? Jag behöver ju endast tre förpackningar!
Så kom jag på ett sista ställe som säljer Gense och ringer dit.

"Jaa, vänta här ska vi se om det finns några kvar... Jamen ser du, här
har vi tre förpackningar kvar, till halva priset dessutom!"


Sedan dess har jag dansat Silja Line-dansen. Typ.

Så det är vad jag sysslar med idag!

Noels sköna funderingar!


Enzo gör fulminen.

En bedrövlig bild på en bedrövad hund. Jag skrattar så jag kiknar!

Så är det då snart onsdag!
Barnen sover och Johan sitter här bakom mig med paddan.
En lugn och skön avslutning innan sängen kallar!

I morgon ska Elmer följa med hem från dagis då Lisa ska in
till stan och göra något och Noel är taggad till tänderna.
Även fast det inte hör till ovanligheterna att dom hänger så antar
jag att han tycker att det blir något speciellt då han kommer själv.
Då stänger dom dörren till lekrummet, bygger gömkoja och ser på film.

Och bråkar om vem som ska sitta på vilken stol...
Och vem som ska rita med den blå pennan...
Och vem som ska köra det gröna tåget...
Och vem som ska ha vilken risifrutti...

Sånna där världsliga ting ni vet!
En betydligt mer smickrande bild!

Vardag. IGEN.

En bild från när kusinerna var här kring jul! Noel och Emmie spelar spel...

Min svärfar som är sådär ofattbart positiv säger alltid att det jämt känns som helg.
Det är bara måndag och fredag brukar han säga men jag tycker det precis motsatta.
Det är bara fredag och måndag. Eller nåt. Hur som helst känns helgerna alltid för
korta medans vardagarna känns bra mycket längre!

De två senaste dagarna har spenderats med Lisa och barn medans karlarna
varit på jobbet. Vi har surrat, lunchat, promenerat, läst barnböcker och dragit bob.
Morgondagen får nog bli en städdag, tordagen är oplanerad och på fredag har
jag lovat Noel pannkakstårta och sedan kommer Vicke på besök!

Ha en fortsatt bra vecka! 


Åh, men äntligen fredag!

Bröderna bus på nyårsafton! 

Igår kom bästa Lisa & Hilma och sällskapade här på på morgonen medan
Elmer var på dagis en stund och sedan på eftermiddagen fick vi
besök av Amanda och hennes lilla Johan som inte är så liten längre.
Mycket trevlig dag!

I morse körde vi en favorit i repris från igår så Lisa och Hilma var
här och fikade på morgonen, mysigt värre!
I eftermiddag har Noel varit hos mormor medan vi fortsatt vår jakt
på en andrabil och än har vi inte bestämt oss för någon
men det lutar mot en Ford focus halvkombi
eller en golf, vi får se vad det blir tillsist!

Nu ska vi i väg till mamma och Kenneth på middag med
några kära släktingar och i morgon blir det
middag hos Vickan och Lundström!

Bäst att svira om, trevlig helg!

Åter i vardagen!

I morse var det första dagen på förskolan för Noel efter tre veckors lov.
Han var så förväntansfull då hans kompis Elmer ska börja på samma
avdelning och hade sin första inskolningsdag idag.

Annars så har både denna dag och gårdagen varit rätt så misserabla,
i alla fall barnens humör. Vincent fortsätter skrika så fort han inte ser mig
och ramlar och slår sig oräkneliga gånger då han går efter möblerna.
Med bara ett barn var det betydligt mycket lättare att kunna passa
och stå bakom och ta emot för att undvika de värsta fallen.

Noel, han är hyffsat vresig. Ifrågasätter (vilket iofs också kan
vara bra) och sätter sig emot de mesta. Nej, NEJ, NEEEEEEJ.
Jag hoppas verkligen att denna "trotsperiod" nu, efter så gott som
ett och ett halvt år har nått sin kulmen.
Det tar så otroligt på krafterna för alla parter.

Men där emellan finns det massor av gånger man tänker att vad är
det egentligen för begåvade människor som uppfostrat detta
fantastiska, mysiga, omtänksamma, kompetenta barn?
Och sedan finns det stunder då man sliter sitt hår och
tänker precis det motsatta...
Precis som det ska vara med andra ord!

Nog om detta, nu for Johan upp till sina föräldrar för att låna en
av deras bilar en kortis för att vi ska provköra och prova
att få in barnstolar och dylikt då vi funderar på en likadan som
andrabil. För en andrabil behöver vi, frågan är bara vilken?

Lev och må!

Vårens skaljackor från Polarn!

Den svarta är helt klart en favorit men även den turkosa är fin!

Synd att jag redan köpt en marinblå åt Noel. Men Vincent kanske behöver en?
Japp, han behöver nog faktiskt en svart nu när jag tänker efter!


Skidpremiär!

Noel var ute och provade sina skidor och han tyckte det var riktigt roligt om än svårt!


Så var både jul och nyår förbi och ett nytt år har tagit sin början!
Här har både jul och nyår varit underbara dagar med gott sällskap,
god mat och glada barn.

Och snö har det kommit här, med besked.
Jag och Noel var ute och skottade nästan tre timmar igår medan Vincent sov.
Helt galet vad mycket snö, härligt!

Tidigare på dagen tyckte jag däremot inte att det var lika härligt.
Jag hade klätt på barnen för att fara i väg på apoteket för att införskaffa alvedon.
Jag hade sån huvudvärk och alla medikament var på hemmaplan slut.
Sagt och gjort, jag klädde barnen och mig själv och Noel som ville vänta på bron
fick inte upp dörren, "vi har snöa in" var hans kommentar på detta.
Hilarious tänkte jag.

När jag sedan själv öppnade dörren var så inte fallet men för en 3åring kunde
det nog kännas som så. Väl ute med Vincent på ena armen så inser jag att
det har snöat så det är snö upp till knäna. Fine, jag tar sopen som är det enda redskap
som finns i behjälpligt avstånd och börjar sopskotta.

Typ en halvtimme senare har jag tagit mig ut till vägen då jag inser att plogvallen in
till garaget är säkert 3 meter bred. Jag går in och sätter Vincent i matstolen och
försöker få Noel att underhålla sin kära bror, något som han inte alls hade tänkt.
Sedan går jag ut ,med Noel hack i häl, och skottar. Jag skottar och skottar medan
huvudet känns som det ska sprängas och försöker förklara för Noel att
det inte är så bra att klättra i snöhögar med jeans, änfast du har vinterskor på.

Jag hör hur Vincent börjar skrika inne och jag ska skynda mig allt jag kan
och tjoff så kliver jag på en hal fläck och trillar på arslet och när jag tittar
upp stod Noel och asgarvade "Men Mamma, vad gör du?!". Med ett tafatt skratt
säger jag förvånat "Men, oj så halkigt det var här" medan jag egenligen
svär så förbannat långa ramsor inombords över att jag hatar
halkiga skor, jag hatar att skotta, jag hatar snö, jag hatar att ha hus o.s.v.
länge jag bara kommer på något mer som kan vara orsaken till att jag ramlat.
Inte för att det gjorde ont utan mest för att jag inser att försöket
att ta sig på apoteket var helt förgäves.

Det var bara att packa ihop och gå in igen, utan alvedon.

Livet på en pinne alltså!


RSS 2.0