Noel x 4!

I fredags skulle vi vara så duktig och baka jag och Noel. Sagt och gjort, Noel valde kaka, vispade med elvispen, ströade formen, hällde i smeten, strödde över socker och kanel och slickade sedan skålen. Vi for i väg med kakan till Lisa och Andreas och jag hann i princip bara ut ur bilen innan kakan tippade av vagnen där jag hade ställt den. Förbannat tänkte jag men drog ingen svordomsvisa, dels för att Noel var med och dels för att jag samtidigt stod i telefon. Men, det gick bra, jag kunde lappa i hop den igen! Jag går iaf och ställer kakan på deras altanräcke (stupid?) och går sedan och ställer Noel ute på deras altan samtidigt som Lisa öppnar dörren och säger att hon tycker jag ska ställa han längre bort ifall det skulle rasa från taket. Någon av hundarna skäller, Lisa vänder sig om och säger åt dom att vara tyst och i samma sekund som hon vänder sig om stöter hon i kakan så den ramlar ner och det blir bara pären av den. Vi räddade det som räddas gick och åt detta till mellis. Mumsigt sa dom andra men, jag som har tappat både smak och lukt (p.g.a. bihåleinflammation) kände mig ganska tveksam till betyget.
Lördagen spenderade vi också hos Lisa, Anderas och Elmer med trerätters och melodifestivaltittande och för första gången vann det bidrag som jag hoppades på!
Idag har jag jobbat och kännt mig riktigt risig måste jag säga och då jag kom hem hade jag 39,2 graders feber så i morgon bli det vårdcentralen för att kolla upp vad min 6 veckors långa förkylning beror på men som sagt, 99% sätter jag på att det är bihåleinflammation då alla symtom stämmer in:

  • Långdragen förkylning
  • Huvudvärk
  • Hosta
  • Tjock snuva
  • Ont i kinder, kring ögonen, i pannan eller i tänderna i överkäken
  • Tappar lukt och smaksinne
  • Känner sig sjuk och hängig
  • Feber

På onsdag åker vi till fjälls, som jag längtat!

Hoppas ni får en härlig vecka!


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Men underbart söta lilla Noel!!! Vill vara barnvakt snart vettu ;) Tack för senast förresten, verkligen jätte trevligt. Puss o. kram

2010-03-15 @ 21:06:56
URL: http://diezel.webblogg.se/
Postat av: M A R i E (Mandelström På Ärten)

Hoppas ni får det bra till fjälls. Noel växer så det knakar ser jag, söt! =)



Typiskt med kakan men bra att den gick att lappa ihop. Inte lätt att hålla alla bollar i luften jämt.



Kram!

2010-03-15 @ 22:36:04
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: M A R i E (Mandelström På Ärten)

Ballerinaskor, ja där ser man. =)

2010-03-16 @ 07:02:56
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Anonym

ja eller hur! synd att de ska växa bort med åren :(

2010-03-24 @ 19:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0