Mysig VABdag!

 
Vi lyxade till det med gofika till mellis!
 
I dag har vi haft en skön dag här hemma, jag och småprinsarna.
Vi åt en lång och mysig frukost med tända ljus och sedan skulle vi tydligen leka.
 
Noel: Mamma, du kan va pirat så är jag polischef.
Jag: Mhmm, okej. OJ, vilket härligt väder det är för att vara ute på havet idag!
Noel: Nej, så får du inte säga. Du är ju pirat, dom är arga och dödar andra pirater. Du kan ju va Jocke med kniven om du vill...
Jag: Jasså? Jaja. Hörreni pirater, kom hit innan jag tar era piratkompisar tillfånga.
Noel: Nej, så får du inte göra. Då kommer jag, polischefen, och sätter dig i finkan.
Jag: Okej, det här var ju... kul.
 
Alltså.
Det här med rollekar tycker jag faktiskt är hejlöst tråkigt.
Jag lägger mer än gärna pussel, läser, är ute, sjunger och målar MEN, rollekar går fetbort för mig. Jag vet inte varför jag inte tycker om det. Om det bara är det att jag har kass fantasi men, när jag försöker minnas tillbaka från att jag var liten så var det samma sak. Jag har aldrig varit så särskilt förtjust i att leka med barbie och dockor har jag då aldrig heller tyckt om, jag gillade hästar. Samma sak är det nu, jag ser ofantligt sällan film eller andra "påhittade" program, det enda som intresserar mig är realityprogram och dokumentärer. Även när jag läser böcker är det på liknande vis, jag läser enbart självbiografier.
 
Jag vet dock inte vad man ska dra för slutsatser kring detta.
Antingen är jag förbannat nyfiken på andra människor eller så har jag helt enkelt skandalöst dålig fantasi. Hur som, rollekar överlämnar jag till dem som känner mer entusiasm kring detta.
 
I morgon jobbar jag dag och sedan ska hela "gänget" dejta hos Gotte och Lina! Det ska bli supertrevligt då det var ända sedan i mars som vi träffades allihopa sånär som på kalas och sådant! Sedan har ju såklart vissa av oss umgåtts där emellan men aldrig tillsammans!
Ledighelg också, det gillas!
 
Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0