Tåget is the shit!

Japp, idag har vi premiäråkt pendeln. Det ska jag hädanefter göra typ jämt.
Eller ja, någon fler gång i alla fall. Men den var verkligen genialisk.

Det tog enbart 20 minuter in till stan och dessa 20 minuter tar det vanligtvis att
bara komma sig in i bilen och sedan börjar det eviga tjatet.

- Mamma, kan du slå på Pippi.
- Nej, det är sån kort bit in till stan. Titta på allt roligt utanför fönstet i stället!
- Men nää, det finns ju inget roligt där.
- Jo herregud, titta bara på alla hästar.
- Hästar är INTE kul.
- Nähä, men kossor då?
- Dom är inte heller så roliga.
- Ja men okej då. (Fipplar fram kontrollen och slår igång Pippi.)
- NEJ, jag vill inte se Pippi, jag vill se Stora maskiner.
- Okej. (Slår i gång Stora maskiner som i själva verket var Postis Per)
- Mamma NEEEEEEJ, jag vill inte ser på Postis Per. Buhu buhu buhu.
- Men vänta då. (Får i gång stora maskiner)
- BRAVO MAMMA!

5 minuter senare....

- Nu vill jag inte se det här mer, nu vill jag se på Pettson.
- Näädu Noel, nu räcker det! Nu får du titta på stora maskiner.
- NEJ, JAG TYCKER INTE OM DEN.
- Nähäpp, men då kan jag stänga av om det känns bättre.
- NEEEEEEEEEEEJ. BUHUUUU BUHUUUU BUHUUU.

Detta i samspel med Vincents gälla skrik i bakgunden. (Han hatar att åka bil)

Men Noel tyckte alltså att pendeln var king. Och jag med.
Tycker Noel något är bra tycker oftast även jag det.
Av någon outgrundlig anledning...

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att Noel tyckte det var spännande att åka tåg in till stan. Tänkte bara höra om mormor får låna honom nån dag då jag är ledig, för att åka tåg igen och göra en halvdag på stan, shoppa, äta lunch och bara mysa ihop? Kram din mor

2012-01-28 @ 12:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0