Mammor utan göra?

Känns skönt att vara klar med vinterkläderna då det känns som vintern kan komma när som helst!
·
Jaa, så vidare duktig på skriva är man inte och att säga att jag ska bli bättre på det är nog inte heller lönt.
Tiden rusar i väg och nu har julklappsplaneringen börjat och Noels julklappskalender satt jag och
planerade i går så nu är den klar. Jag hade även, som den sanna tidsoptimist jag är, en plan
att hinna in till stan och köpa allting i går, på 45 minuter. Det gick väl sisådär...
Jag hann med att köpa EN tröja så en tur till stan, ENSAM, skulle vara på sin plats.
·
Sedan så har man en liten Vincent som är som en skugga.
Jag skulle vilja påstå att han känns som en lika självklar del av mig som min högra arm, ja så är det faktiskt.
Han sitter bokstavligt talat fast i mig och någon mammigare kan du se dig i stjärnorna om att hitta.
Han skiriker tills han kräks om jag går längre än en armlängd från honom så jag bär på honom jämt, det är säkrast så.
Sen att det känns som att man har skolios och kommer se ut som ringaren i Notre Dame
innan jag är 30, det är smällar man får ta som mamma.
·
För visst är det så? Som mamma ska man fixa det mesta, speciellt som mammaledig.
För du hör ju. M-A-M-M-A-L-E-D-I-G, då är man en mamma som är ledig.
En mamma som har all tid i världen med allt vad rör hushållsarbete. Även en del kroppsvård som
manikyr och kanske även lite pedikyr borde man väl hinna med som ledig mamma? För att inte
tala om hur många latte man lär hinna dricka under sin, åtminstone 1 år långa ledighet.
·
Ibland känns det som att folk tror att det är så här dagarna ser ut, speciellt den äldre generationen (och män).
"Men så skönt att få vara ledig SÅÅÅÅ länge, annat var det på min tid" Jo tack, det var det verkligen.
På den tiden så hade, absolut inte alla men många, folk runt omkring sig som inte jobbade som stod
som en vålnad i givakt på bron redo att rycka in när helst det behövdes och erbjuda
allehanda tjänster. Verkligheten ser aningens annorlunda ut nuförtiden!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jasså du menar att du inte sitter och rullar tummarna och dricker kaffe hela dagarna??? Skulle vilja se den 2-barns mor som hinner det ;) Känns som att jag aldrig jag har haft så lite tid som nu!

2011-10-25 @ 18:53:21
URL: http://sarac.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0