Första tanden!


"Men pappa, vad håller du på med? Släpp min mun!"


På självaste lucia kom den första tanden! Tursamt nog får man väl säga.
Nu kanske han snart, inte bara med en tand men när han fått lite fler kan tugga maten.
Det räcker inte att göra yttepyttesmå bitar, då sätter han i halsen på direkten.
Nädu serru, den ska mixas ordentligt. Vi snackar soppkonsistens.

Här hemma är det för övrigt sjuka barn. Fram tills att Noel var tre år tror
jag vi sammanlagt har haft 2 VAB-dagar och numer är det VAB-kvoten per vecka.
Det känns som att snorpapperet sitter fastopererat i näven...

Noel, han kläcker som vanligt klockrena kommentarer!

Noel: Mamma, kan jag få låna paddan?
Jag: Nej Noel, nu tycker jag att det räcker.
Noel: Men, snälla mamma!
Jag: Nej, du får faktiskt leka med något annat ibland.
Noel: Ja, men ibland är inte idag!

Han kan konsten att linda en kring lillfingret den grabben!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0