Inskolning och försening.

Jag kan bara inte begripa hur jag lyckas. I morse blev vi än en gång sen till Noels inskolning på dagis. Inte mycket men typ 5 minuter. Till och börja med låg vi nog kvar i sängen några minuter för länge då Noel ville se gummibjörn typ 14 gånger på rad och när vi sedan skulle kliva upp så sprang Noel upp för trappen, in köket och välte ut hundarnas vattenskålar. ÅÅÅÅH, varför just nu? Jag satte Noel i matstolen, torkade upp och gav Noel frukost och gjorde en macka åt mig själv och la på bänken. Gick i väg och sminkade mig varpå jag hör att det kommer en lastbil in på gatan. Jag går ut i hallen och kollade och det var sopbilen, kollar ut igen och ser att Johan inte tagit ut soptunnan. Att vi glömt ställa ut tunnan har hänt flera gånger och med blöjbarn är det inget att rekommendera med tanke på att soptunnan blir full snabbare än en 13-åring.
Allt jag hade på kroppen var ett par leggings och ett linne och att hinna ta på sig några sockar var inte ens att tänka på utan jag hoppade i Johans storskor och störtade ut. Jag skulle ta en genväg men med tanke på att det rasat oändliga mängder snö från taket så insäg jag, när jag låg där raklång i snön att det inte var någon vidare idé. Jag kravlade mig upp, släpade soptunnan över all snö och ut på vägen. Jag var om än blöt och kall ändå nöjd att jag hann ut med den på vägen tills jag insåg att tunnan var tom. Jag skämdes som en hund och sprang in och ser då att hundfan står och käkar upp min smörgås. Inte mycket att göra, på med ytterkläderna och snabba i väg till dagis.

Inskolningen går då som vi trodde väldigt bra och han verkar trivas som fisken bland alla barn vilket känns skönt!

Här kommer lite bilder från helgen!


Kommentarer
Postat av: Marie

Men åh, vilken start på dagen! Men kul att det går på inskolningen och perfekt att dagis ligger så nära.



Är det fortfarande kyla. Men snart är det vår. Då blir det häng i snön och njuta av sol och varm choklad. =)



Lycka till på tentan!!

Kram

2010-01-14 @ 01:25:47
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: madeleine

Sööööt trolle!!

2010-01-16 @ 08:57:56
URL: http://myddis.blogg.se/
Postat av: Marie

Nja, inte så värst synd om mig just nu. :P



Jag kommer hem den 23 februari. Så drygt fem veckor kvar. =)

2010-01-19 @ 01:44:38
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0