Umgänge och praktik!

Helgen har varit lugn och skön! I fredags gjorde vi inte så överdrivet mycket, städade och slökollade lite på TV. I går var Lisa, Cajsa och Lina med familjer här på middag och vi hade lika trevligt som vanligt! Det skulle verkligen vara spännande att bjuda in någon utan barn till våra middagar, dom skulle få hybris. Maten blir alltid två timmar försenad, efterrätten serveras kring midnatt  och när man väl satt sig så blir det ofta en paus mitt i för blöjbyte, bokläsning, amning (för Elmers del) o.s.v. Det skrattas, det skriks, det flännas, det kastas, det kräks och man är aldrig i säng förräns TIDIGAST kl 3 men, hur underbart är det inte då? Jag tycker att det är otroligt skönt att man änfast man har barn kunna ha kvar sitt sociala liv och jag kan för barnens del inte se det som annat än en fördel. Jag kan tänka mig att människor utan barn skulle se detta som en hyffsat misserabel tillställning men, vi tycker alla det är en fantastiskt härligt och vi sa det i går att tänk den dagen alla har två barn, då blir vi 16 pers! Det om nånting blir hejjigt!

I dag har vi varit hos pappa som fyller år. Han fyller egentligen i morgon men då jag börjar praktiken i morgon, Noel har sin första riktiga dag på dagis och Johan måste åka buss till jobbet så skulle vi inte vara hos pappa förrän kring 19.30 vilket kändes lite väl kort om tid så vi for i dag i stället!

I morgon börjar jag som sagt praktiken och det ska bli riktgt spännande! Jag som i princip aldrig ställt en väckare sedan jag gick på havandeskap i maj -08 kommer antagligen både försova mig, glömma gå ut med hundarna och ta på Noel kläderna bak och fram. Som sagt, det ska bli spännande!

Nu ska jag gå och kika på gänget från Köping och sedan börja med en fotobok om Noels första år!

Sköt om er!

Our precious.


Kommentarer
Postat av: Lina

Ska du göra en nu? Då ska jag också få tummen ur och göra klart det jag har påbörjat åt Tilde men bara hunnit till feb 09....

2010-01-24 @ 21:56:52
URL: http://www.itsahouse.blogspot.com
Postat av: Marie

Så du tror att jag skulle få hybris va? :P



Trevligt med en fotobok. Kram Kram

2010-01-25 @ 15:44:33
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Frida

Hoppas att de första två dagarna på praktiken gått bra :). Duktig du är som hinner med allt! :)

2010-01-26 @ 20:31:41
URL: http://fridasvardagsbestyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0