Snart är huset klart!

Men, då måste jag väl säga som de flesta andra som är rädd att arbetet ska ta slut och vill försäkra sig själv om det fortfarande finns saker kvar att göra.
Klart och klart, klar blir man väl aldrig.
Men tro det eller ej, snart ÄR huset klart. Den sista gipsen är satt, det sista penseldraget är draget (iallafall för nu) och det sista golvet är lagt. Nog för att det finns hejdlöst mycket kvar att göra. Garaget, tomten, trädgården, bastustuga och lite andra planer men, det kommer sen. Och så innan det är helt klart på nedervåningen så ska det sättas salning och foder kring fönster och lite annat piller men, vad är det i det stora hela?
Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det känns, jag blir tårögd av blotta tanken på att få ha ett TV-rum med en soffa som man kan krypa upp i med en bra bok och höra hur Noel snusar gott i rummet innanför, att jag och Johan ska få tid att umgås med varandra, att man i lugn och ro ska få ta ett långt bad, att Noel ska få ett eget rum, att vi ska kunna tvätta i en tvättstuga utan byggdamm så man slipper tvätta om allt 10 gånger för man inte hinner ta undan allt samma sekund som det kommer ur maskinen o.s.v. o.s.v. Jag skulle kunna forsätta hur länge som helst.

En bild från köksfönstret med timjan och basilika i vanliga krukor.


Nu ska jag göra sista rycket med bakningen inför knytisfikat med mammagänget i morgon!

Natti!

Kommentarer
Postat av: ~~M A R I E~~

Haha, ja..ut med Grissom och hans kollegor. =)

Vad fint ni har det alltså! =)

2009-08-07 @ 07:22:22
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Susanne Lindström

Pippi får vila numera. Hon tycker inte om utställningar. Men de andra två ska jag visa.

2009-08-07 @ 10:30:04
URL: http://whippeternal.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0