Klinker och barnvagnspromenad.

Det börjar bli dags att välja klinker till tvättstugan så jag begav mig i går in till stan för att kika runt lite. Jag började att fara på Comfort men, där hittade jag inget så jag for vidare upp på färghallen för att spana in tapeter till en fond i tvättstugan och jag hittade en alldeles underbar tapet! Det är så roligt när man hittar något som man verkligen känner att den här kommer passa som vanten i handsken! Sen kom jag på att jag skulle åka ut på söderbergs kakel som flyttat från Vännäs in till nya lokaler i stan men, då till den stora frågan, vars håller dom till? Jag ringde pappa men han visste inte och inte Johan heller men tillslut ringde jag Lina som hade koll på läget och av henne fick jag den mest fantastiska vägbeskrivningen! Sväng vänster vid ett stall (På Röbäck går det typ 23 hästar per invånare), kör sedan 200 m och sväng vänster igen in efter en grusväg. Men besrivningen var alldeles korretkt och efter några felkörningar hittade jag tillslut dit, inte en enda skyltjävel hade dom lyckats sätta upp och det fick dom höra när jag kom fram men till sitt försvar hade han blivit anmäld för att han satt upp skyltar utan lov så, han hade fått plocka ner dom igen. Han hade nu skickat in sin tredje ansökan om att få sätta upp en skylt, jag tycker nästan synd om stackarn så nu har vi ju iaf med våran fantastiska vägbeskrivning kanske bidragit med att några nya kunder hittar dit. Eller inte. Jag hittade iaf ett klinker till vättstugan, ett brunt sådant! Så, det blir alltså brunt klinker, vit inredning och denna fondtapet.


Sedan så har vi varit ut på en skön promenad med hundarna i det fina höstvädret! Det är verkligen underbart att kunna vara ute och gå igen utan en jättemage som är i vägen!

Svänggänget!


Ajöken!

Kommentarer
Postat av: faster ulrika...

hahaha "Som vanten i handsken" (sist jag kollade så sa man handen i handsken) Men du är så söt så du får säga så om du vill. Fan vad fint ni kommer ha det när jag kommer och våldgästar till vintern! :) Hihi jag saknar er! Pussar & kramar från norge

2008-09-14 @ 20:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0