Ny vecka och nya tag.

Så var helgen förbi men vars tog den vägen? Vi har varit på bygget exakt hela helgen och har fått riktigt mycket gjort. Lisa och Andreas kom och åt middag och hjälpte oss nästan hela lördagen, det var mysigt och hemskt snällt! Johan och Andreas skruvade gips i badrummet och jag och Lisa monterade köksstommar för glatta livet! Och planterade blommor!(?) Tror ni man är lite övertaggad när man planterar blommor innan man ens har en toalett? Jaja, fint blev det iaf! Badrummet är ju som sagt gipsat nu och i morgon kommer pappa och ska spackla där. Nu är det inte länge förrän vi kommer kunna kakla där!

I dag har jag varit på tippen typ halva dan för att lasta av dom där träbitarna från släpet. Jag blir så otroligt irriterad varje gång jag måste dit då man måste se dom där förbannade latasen som står där och glor på en. Ser man en som kommer med en släpvagn (som man skulle kunna rymma 3 lastbilar och 18 mopender i) fullproppad med microskopiska träbitar och dessutom har en skrikande bäbis på armen och febrilt står och kastar dessa träbitar kanske man möjligtvis kan erbjuda sig att hjäpa till? NEJ, Jag står hellre här lutandes mot väggen med en cigarett i käften och tittar på den stackars kvinnan utan några varma kläder (Nån jävel har snott min nya ridsportjacka som jag var förbi och skulle hämta på jobbet innan jag for på tippen) och förpestar luften för den lilla bäbisen. Dena enda gången dom hjäper till är då dom tror dom kan hitta något av värde, typ en gammal matta eller så. Jag hade nog inte tillräckligt värdefull last helt enkelt.
JAG tycker det är jobbigt att stå och titta på folk som jobbar utan att själv göra någonting men, det finns tydligen dom som inte tycker det. Och förmodligen är det dom som jobbar på soptippen.
Nog gnällt på dom.

Jag skulle ta kort från huset i går och lägga ut här men, självklart var batteriet slut så, jag ska göra ett nytt försök i kväll. Nu ska jag gå och fixa middag, makaroner, köttbullar och gräddsås, hej och hå vad roligt.

Vika tvätt
Dammsuga
Städa undan
Moppa golven
Fixa fastighetsdeklarationen
Fylla i papperna om barnförsäkringen
Fixa föräldrapenningen
Köpa färg

Ringa Skeåkraft och Sveland
Beställa bilder
Hämta ut foton

Köpa tapeter
Köpa vantar och tossor till lilleman
Scrappa färdigt Johans farsdagskort
Bjuda pappsen på farsdsagsmiddag
Måla fodren runt dörren och det vita på bron
Baka tårta till pappa och Johan (köpte istället)
Gå minst en lånprommis/dag (Bara 4 dar)
Hitta och köpa mosaik till duschhörnan
Hitta klinker till badrummet
Börja packa för flytt

Sortera ännu en garderob
Tvätta och lägga undan sommarkläder
Fara och släppa hundarna lös

Klippa klor och bada hundar
Packa på släpen med träskrot

Börja montera kök
Hitta tomteluva till bäbis
Få en bra bild på Noel med tomteluva
Beställa julkort
Scrappa med Lina och Cajsa
Mammafika m.m. m.m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0