Besiktning och husbilder.

Jo, i dag har jag besiktat bilen och det gick alldeles utmärkt! Det var inte som på den gamla goda tiden då jag hade en Subaru Trendy. För er som inte vet vad  det är för bil så kan jag meddela att den är typ en halv chipspåse hög och fyra blåbär bred, alltså ganska liten. Det var så pinsamt varje gång den skulle besiktigas. Jag försökte lura folk att jag inte hade tid så att dom kanske kunde fara med den i stället, tillslut övervägde jag att betala någon som kunde gå med på att göra sig själv till åtlöje. Det var inte frågan OM man skulle få en tvåa utan HUR många. Varje gång var det typ 9 eller 12 st eller liknande, jag minns inte exakt men, det var iaf så pass många att det var något man inte ville skulle komma ut till allmänheten. Får man ingen tvåa så är det ju kanon, får man en tvåa så är det ju inte så farligt, får man 5 tvåor så kan man skratta åt det men, får man 12 då skrattar man inte, då är det fan inte roligt. Jag ringde alltid till pappa och grät efteråt för jag var så hysteriskt arg.
En sak funderar jag förresten över. Jag undrar vem man ska kontakta om man tycker att besiktningsmännen bör få nya kläder. Det var lite deja vu när jag i dag stod där som för flera år sedan då jag stod där med min lilla röd subaru trendy. Samma smålessa gubbar, samma lokaler men framförallt samma kläder. Skulle jag stå där dagarna långa i en petrol/marinblå dress med små tjecka färgglada pluttar (som närmast skulle kunna liknas med uppradade winegum) så tro fan det att man är småless, jag skulle vara tokless. Skulle känna mig som en apa på cirkus i den där stassen men, det är jag det. Jag tror faktsikt dom också vill ha nya kläder, kanske i smyg. Dom kanske inte vågar fråga chefen, han kanske är en surgubbe. Möjligvis är denna kreation chefens egen design. Måste nog forska vidare i detta.

I morgon kommer Johan hem, han har varit i Danmark och faschinerats över vilka fantastiska inredningsdesigners dom har. Och så jobbat lite förstås. Han har varit på nån mässa, stort utbildningscentra, snyggt hotellrum, massa simulatorer, trerätters och hela baletten. Stackarn.
Måste säga det också. På flygplatsen i Danmark så hade dom Egget-fåtöljer som stolar, TRÅKIGT. På arlanda har dom vanliga hederliga pinnastolar á la lågstadiet och på Alvik ska man va glad om dom ens har nån stol.
I morgon ska jag och fika med Lisa och Marie, mycket trevligt!
Och igår var Amanda och hälsade på! Vi fikade, pratade, tittade på pappa som fogade badrumsgolvet, gick en prommis med hundarna, pratade, drack lite kaffe, pratade och sedan var kl 5 och hon skulle till tandläkaren 6. En mysig dag.

Köksstommarna:


Trappen ska på plats:



En glad Johan när den är på plats:

Ska ta bild på hela trappen sen när den är på plats, efter att den avtorkad och att de rostfria stängerna är ditsatta! NI ska även få se resultatet i badrummet, det vart assnyggt med svart fog. Och så har jag satt dit lådfronterna i köket så, det ska jag också försöka få på bild!
God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Jättesnyggt! Här mår vi alla ganska bra. Lite förkylningar och sånt, men vovvarna mår lysnade. Nietzsche har kommit in en busperiod. Han är verkligen på hugget och vill att det ska hända något hela tiden, nästan. Det är så roligt! Pippi blir bara mer och mer "tant", lite sur och grinig, mest på Nietzsche. Hon tycker inte om att han tar för stor plats.



Sköt om er!

2008-11-28 @ 08:16:29
URL: http://whippeternal.blogspot.com/
Postat av: Anna

Tack för kommentaren på min sida.

Ni verkar också komma att få det hur nice som helst.

Väntar med spänning på att få se resten =)



Kram Anna

2008-11-28 @ 08:32:45
URL: http://pedersenanna.blogg.se/
Postat av: Louise

Här börjar det hända grejer! När beräknar ni att vara klara?:)

2008-11-28 @ 08:58:17
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0