BM-besök och föräldrautb.

Japp. Var hos barnmorskan i onsdags och allt såg ut som det skulle förutom HBet som hon tyckte låg lite för lågt. Jag som trodde jag kunde lura henne att jag ätit dom men sanningen kom som ett brev på posten då hon genomskådade mig, förbannat. Förra gången låg HBet på 131 och nu 121 så nu måste jag tydligen börja äta Niferex ändå.

HB: 121
Blodsocker: 7,3
Blodtryck: 130/70
Bäbis hjärtljud låg på 140 slag/min
Sf-måttet föjde kurvan och låg på 24 cm

Såhär ser bäbis ut i v. 26:
image42
Föräldrautb. har ju börjat nu också men det känns fortfarande så overkligt på något vis. Nästan så man funderade över vad man gjorde där.
Jahaa? SKA VI HA BARN? Okej, det hade jag missat. Schysst att du sa nåt...
Vi fick iaf presentera oss, prata om det ofödda barnet, måla en teckning (!?), fika, se en film och prova på psykoprofylax!
Nästa gång är på måndag och då ska det pratas om förlossning, jag blir kallsvettig bara jag tänker på det.

Nää, bäst att försöka klura ut nån fredagsmiddag innan Johan kommer hem men, först ska jag se Barnmorskorna som jag missade i onsdags!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0