Lördag och finfrämmande från Vindeln!

Japp, på lördagmorgon (trodde jag) ringer Vicke och säger att hon är ute och går med Diezel och sedan ska hon till hästarna och efter det hem och packa i hop och sedan kommer hon hit! Finnemang tyckte jag, typ 12-13tiden då. Bäst att kliva upp tänker jag och masar mig sakta (det går inte så fort längre) upp ur sängen, går ut med hundarna, går in igen, sätter mig för att käka frukost och inser till mitt stora förtret att kl snart är 12, förbannat. Jag som skulle hinna städa undan, dammsuga, skura golven, renbädda gästsängen, städa bilen, klippa hundklor och vara riktigt ambitiös innan Vicke kom. Jag ringer Johan som är nere på tomten och slipar grunden och frågar när jag skulle skjutsa dom in till stan. Han svarar då att det bara är han som ska ha skjuts för de andra är i stan. Fine, då får jag stryka en sak från to do-listan! Han skulle in vid 14. Jag skyndar mig som en galning för att försöka hinna allt men vet som vanligt inte vars jag ska börja utan står som ett fån och stirrar!

När kl är 14 kommer Johan hem och gör sig ingen direkt brådska så 15.10 far vi in till stan och kl 16 ska Vicke komma. Lycka till. Alla som kommer härifrån vet att det är vägarbeten efter vägen så det tar typ 40 min åt varje håll om man nu som vi skulle upp på Mariehem.

Väl hemma far vi ut med hundarna (gissa vars) till sandtaget.






Kvällen blev mycket trevlig! Vi fixade middag, snackade skit, badade hundar och käka karra! Däremellan sprang jag runt som en vilde och jagade hundar (Enzo och Cindre) som inte ville annat än sätta på varann. Och så när jag klippte klorna på Cindre klippte jag i pulpan så det började blöda som ett såll och när det väl slutade så började Enzo bråka med honom så det började blöda igen och sen var det blod överallt så jag sprang efter dom som en galning med en papperstuss samtidigt som jag försökte hålla dom borta från varann. Så höll dom på i typ 5-6 timmar och jag kan säga att det var en billig Enzo kl ett på lördag natt, fy tusan.

Jaja, i morgon komer en ny dag och då kommer underbara Enzo vara tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vilken liten vilde ni har! Här hemma är det lugnt för det mesta. Nietzsche får sina tokryck emellanåt och vill busa runt. Det gäller att köra slut på honom så att han håller sig på mattan.



Kul att ses i söndags. Synd att det var så dåligt väder bara. Det var ju bara att stå och trycka inne i tältet. Visst vet du om att det blir en whippetspecial här i Umeå den 10 augusti?!



Sköt om magen och den som ligger däri!

2008-06-16 @ 20:37:43
URL: http://whippeternal.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0