Done and done!

Ja, i går var jag som sagt på mammafika, mycket trevligt! Otroligt vad snabbt det går att surra bort flera timmar. Jag skulle ju även fara och se om jag hitta någon mosaik till duschen och, guess what, jag hittade det perfekta! Jag sa åt butiksbiträdet att ÄNTLIGEN hittade jag vad jag letat efter!

Butiksbiträdet: Vad bra! Vars ska ni ha det?
Jag: I duschen, det kommer bli kanonsnyggt!
Butiksbiträdet tittar konstigt på mig och säger: I duschen?
Jag: Japp!
Butiksbiträdet: Hela duschen?
Jag: Jajjemänn!
Butiksbiträdet skruvar på sig och säger: Vet du att det är hemskt svårt att hålla rent? Du kommer få stå med tandborste för att hålla dom små små plattorna fräscha!
Jag (överlycklig över att ha hittat det perfekta kaklet): Jamen, det gör inget! Har ni det på lager eller?
Butiksbiträdet ser frågande ut och säger: Ehh nä, det är beställningsvara.
Jag: Jahapp, då vill jag beställa 5 kvadrat av detta!
Butiksbiträdet: Okej, jag måste bara fråga, vet du vad det kostar?
Jag: Nä?
Butiksbiträdet: Okej, det kostar 3755 kr per kvadrat.
Jag: Jamen för fan, då tar vi 10 kvadrat till tvättstugan också.

SERIÖST! Det skulle bli nästan 19000:- bara för kaklet i duschhörnan. Nä, det går ju fetbort! Jakten går vidare!
I gårkväll var jag och lasta släpen med skrot, skönt att få bort från tomten!
I dag har vi varit hos Cajsa och scrappat, supertrevligt som vanligt! Sedan körde jag i superfart till kakelhuset för att hinna innan dom stängde! Jag sökte vidare efter mosaik till duschen och hittade nu ett vitt, blankt (som de andra väggarna fast de är 40x10 cm) med plattor på 4,5x4,5 cm. Jag tror det blir bättre än dom jättesmå.

Jag låter todo-listan hänga med en stund så kan jag stryka det som gjorts eftersom. Då känner jag större press på att snabbare göra det klart samtidigt som jag minns vad jag skulle göra!

Vika tvätt
Dammsuga
Städa undan
Moppa golven
Fixa fastighetsdeklarationen
Fylla i papperna om barnförsäkringen
Köpa färg
Ringa Skeåkraft och Sveland
Beställa bilder
Hämta ut foton

Köpa tapeter
Köpa vantar och tossor till lilleman
Måla fodren runt dörren och det vita på bron
Baka tårta till pappa och Johan
Gå minst en lånprommis/dag
Hitta och köpa mosaik till duschhörnan
Hitta klinker till badrummet
Börja packa för flytt

Sortera ännu en garderob
Tvätta och lägga undan sommarkläder
Fara och släppa hundarna lös
Klippa klor och bada hundar
Packa på släpen med träskrot

Börja montera kök
Hitta tomteluva till bäbis
Få en bra bild på Noel med tomteluva
Beställa julkort
Scrappa med Lina och Cajsa
Mammafika m.m. m.m.


Nä, nu ska jag packa lite flyttlådor!

Hej ocj hå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0