Jag önskar mina kära bloggläsare en...


Hälsporre och nya skor.

Bilder: Annelie
·
I dag har jag varit på vårdcentralen för att kolla upp mina fötter som jag haft så otroligt ont i sedan
slutet av förra sommaren. (Har jag sagt att jag hatar att gå till vårdcentralen?) Jag har hela tiden trott
att det berott på hälsporre och fick det i dag bekräftat så nu blir det tejpning av fötterna i 6 veckor
framåt och det ska bli minst sagt spännande att se vad det kommer ge för resultat. Jag ber till gudarna
att det ska bli bättre då detta verkligen inte är något jag önskar någon att få. Det gör så förbannat ont
och speciellt på mornarna är det i princip omöjligt att stå på fötterna så i bland kryper jag upp.
·
Noel har i alla fall fått nya skor i dag som han vägrar ta av sig och visst är dom bedårande söta?
·
Sköt om er!

Jobb och trädkapning!


Elmer och Noel för några dagar sedan!

I helgen händer det inte värt mycket som är värt att förtälja på dansbanegatan. Vi kapar
och klyver ved, jobbar och där tog det nog stopp! Vi försöker förbereda tomten för att
kunna så gräsmatta här lite längre fram men det är en hel del jobb kvar längst ner där det
nu bara är en hel del sly och massa kvistar. Johan säger varje gång jag säger att vi måste
få bort slyn att vi ska hyra en minigrävare för det ska tydligen vara ett absolut måste.
Min kvinnliga intuition säger mig att det som lockar mest är att bara sitta och leka med
denna maskin som tydligen ska vara hur grym som helst. Vi får se hur det bli med den
saken helt enkelt!

Jag jobbar kväll i helgen och jobbar 16-21, slöa pass kan tyckas men hela dagen sitter
man bara och väntar på att fara och jobba så man kan inte fara och hitta på något vilket
kanske i och för sig inte skulle ha skett denna helg (eller någon annan helg för den delen)
då vi har en en hel del annat att göra.

Jag ser fram emot nästa helg då det är valborg och middag med kära vänner och IKEA
som står högst på listan!

Nu ska jag gå och göra i ordning Noel för att gå ut medan de bakade potatisarna till
lunchen sköter sig själv i ugnen!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Helg och städning.

Våran tomt kan nog närmast liknas vid ett sandtag.
·
Jahapp, söndag i dag. Söndagar för mig är en riktig städdag, tråkdag alltså. Jag tycker verkligen att det är galet tråkigt att städa men samtidigt finns det ju ingen mer tillfredställande känsla än när det är nystädat, svår kombo det där. Men egentligen är det ju inte städandet som är drygt utan det är det eviga plockandet. Bra förvaring är verkligen A och O men som det känns nu så finns det varken något A eller O och inte heller något där emellan då man varken har något förråd eller garage att stuva in saker i utan all skit flyttas bara mellan rummen i väntan på att få flytta in i garage och förråd.
·
I förra veckan gjorde jag ett superryck och storstädade tvättstugan från topp till tå och torkade till och med väggarna. Nu när det känns fräscht och härligt så lovar man sig själv som så många gånger förut att det aldrig mer ska bli några tvättberg (och det löftet lär ju vara brutet ungefär ? i morgon). Johan håller nu på med att sätta upp wall-on-water (enklast förklarat en vattentät skiva) mot sybordet så man kan ta in och tvätta hundarna i duschen i groventrén utan någon risk för vattenskada.
·
Jag ser fram emot vårens/sommarens alla projekt med allt från köks och hallrenovering till garage, marksten och gräsmatta. I detta innefattas även en 8 veckors semester tillsammans hela lilla familjen, underbart!
·
Hoppas ni haft en trevlig helg!

Vackraste barn.


Ny design!

Här kastar jag in ännu en fjällbild från senaste fjällresan, denna gång när Johan P hoppar med skotern.
Jag håller nu på att försöka göra om headern då jag tycker den nuvarande känns så trist och tråkig!
·
Snart kommer inläggen dugga tätare!
Håll ut! ♥

Nytt från Polarn!

Jag försöker redan då Noel börjar växa i en storlek börja inhandla kläder till nästa storlek, mest för att det inte ska bli så fasligt dyrt den dagen då han väl vuxit ur den mindre storleken. Nu är det inte långt till han börjar använda strl 92 så det mesta är nu inhandlat för sommaren. Det är lite shorts och t-shirtar från Villervalla, skor och en finare jacka som saknas.
·
Här är en del av de inhandlade kläderna, detta från Polarn!

RSS 2.0