Många inlägg nu.

Jaa, jag har ju legat på latsidan och inte uppdaterat er speciellt mycke under helgen men, kameran däremot har jag haft med mig så nu kommer en resumé av helgen som gått!

FREDAG

I fredags var en lugn dag, eller ja, lugnare än torsdagen iaf! Det var strålande sol ute så en frukost (Efter sovmorgon til 11.30) på balkongen kändes som ett klokt beslut! När ändå solen var framme så låg vi (jag & hundarna) ute och försökte sola en stund men, det är verkligen astråkigt att sola. Man gör ju som inget, man bara ligger där rätt upp och ner och solar! Jag vet att man kan läsa en bok men att vara gravid och ligga på mage kan vem som helst förstå att det inte är någon bra kombo. Och nej, man kan inte ligga på rygg och läsa bok, då blir man fortsatt vit i ansiktet.
Efter det ena i-landsproblemet efter det andra så inser jag iaf att om jag har tänkt mig få någon lön är det nog bäst att jag pallrar mig i väg på jobbet. Efetr cirka två timmar där så blir jag så jävla less att jag tar ledigt lördag dag och söndag kväll. Tack för mig!




LÖRDAG

Jag kliver upp klockan 8 på jobbet och väntar glatt på den som ska komma halv 9 och byta av mig. Jag känner mig ruggigt nöjd över mitt beslut att ta ledigt och vara nere på tomten i stället så när avbytaren kommer far jag i full fart ner på tomten där Janne (Johans snälla morbror) redan börjat gräva. Perfect, snart står huset här tänkte jag.
Efter en närmare granskning ångrade jag mig!



Vid lunchtid:


Thomas kör fast, ordentligt!

Vid dagens slut:
Oj vad mycke vatten!

Gör ett dike där dräneringen ska ligga så att vattnet kan rinna ut.


Också vid dagens slut:

Lite bus på åkern!



SÖNDAG

Jaa, den fortsatte i samma tema.
Janne grävde, Johan och Thomas jobbar och jag som stå och häng tandkötte.



Efter grävningen var klar åkte vi ut till Sofiero och käka middag, smaskens! Sedan hände inte så mycket mer den kvällen, vi for ner til tomten en stund och la sand på dräneringsduken så att den ska ligga på plats när dom kommer med sanden på tisdag!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Du är rolig du, som stå och "häng tandkötte"! Ja, nog kommer det där att ta tid. Det är bara att ha tålamod. Jag ser fram emot att få se det färdiga resultatet. Pippi har löpt färdigt! Jippi! Krama finvovvarna!

2008-05-28 @ 18:00:24
URL: http://whippeternal.blogspot.com/
Postat av: Malin Harju

Hej på er! Ser ju stabilt och bra ut! ;)



Du, vart har du köpt fläktarna till buren? MÅSTE ha tag på till Tot-pojken våran!



Massa kramar Malin, Lotus och Krypet i magen!

2008-05-31 @ 10:59:15
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0