Huset är beställt!

Japp, det är sant! Nu är det bara tusen andra saker att göra! Vi hoppas och håller nu alla tummar vi kan för att våran tidsplan ska klaffa, annars kan det bli riktigt knivigt om det inte finns någon undervåning att ställa huset på när det väl kommer i slutet av juni. Nu börjar vi gräva för grunden om två veckor. Det var nog länge sen jag var såhär nervös sist, fy tusan vilken pärs. Tänk om allt går åt skogen och att allt blir försenat? Nää, nu måste man tro att det ska hinnas och så får man jobba arslet av sig för att det ska göra det också!

Uppdatering stegräknartävling: Det går åt helvete. Förra veckan ledde jag ligan på jobbet och denna vecka lär jag ligga typ sist, eller inte ens typ, jag kommer ligga sist. Som att prestationsångesten inte redan är tillräcklig!

Om havandeskapspenningen går i genom får jag troligtvis veta på måndag när jag ringer dom på FK, om man nu kommer fram vill säga. Jag får köpa en godispåse och en korsordstidning och planera in det på min lediga dag så jag har tillräckligt med tid att sitta i telefonkön och sedan är det bara att hoppas på det bästa.

Annars händer inte så mycket här (för man har inte tid med något annat än husplanering). Valborg var vi bjuden på middag hos Vickan och Lundström! Det var mycket trevligt, det är bara det att man ses för sällan! 

Nu är man för övrigt inne i vecka 25 i graviditeten och 60% är gjort, helt sinnes vad fort det går! Förlossningen känns riktigt skrämmande men samtidigt ska det självklart bli helt fantastiskt att få träffa den lilla pojken som sparkar och bökar där inne!

I kväll har Lisa, Andreas och hundarna varit på besök, det är alltid lika trevligt!
Nää, nu ska jag hoppa in i duschen och sedan blir det sängen för min del, jag är ruggigt trött!
Tack och hej.


image30

Kommentarer
Postat av: Therese Johansson

Grattis till magen :D Gud vad roligt. Du som faktiskt sagt att ni skulle skaffa första när vi va på andra ;)
Vi blir ju mammaledig samtidigt och allt, då skulle vi kunna gå långpromenader tillsammans :)
Ha det så bra (Andreé hälsar grattis också)!

2008-05-03 @ 09:26:28
URL: http://mamitess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0