Två tandemcyklar i bredd!

Jaa, idag är en sånhär underbar dag som alla andra dar, en arbetsdag. Jag jobbar, som ni som känner mig redan vet med förståndshandikappade och det är fantastiskt roligt ibland, dock inte sagt jämt. Jag kom i allafall  på den brillianta idén i förmiddags att jag skulle ringa min kära vän Maciel (Massamjäll, Matriel, Marsian, Masipan) som jag jobbar med idag och föreslå att vi skulle ta en långpromenad i det fina vädret när vi kom på jobbet. Hon hakade på och väl framme på jobbet tog vi varsin förståndshandikappad i ena handen och varsin spinkråtta (se förgående bild) i andra handen. Vi började gå men efter en stunds avsaknad av spänning fick vi en idé, vi skulle gå tillbaka på jobbet och hämta tandemcyklarna. Sagt och gjort så påbörjade vi våran premiärtur på isig väg ner mot badet när vi plötsligt höll på bli påkörda av en gammal man. Jag skojjar inte om jag säger att cyklarna är cirkus två meter i bredd per cykel och det x 2 och sedan två hundar på släp gjorde att man med enkel matematik kan räkna ut att det inte är vidare klyftigt att cykla två side by side cyklar i bredd. Mannen som höll på köra på oss fick ett skrattanfall så när vi väl flyttat hela ekipaget från vägen stod han fortfarande kvar och asgarvade.

Ska försöka rekonstruera händelseförloppet och fotografera det hela senare om alla inblandade parter är villiga att vara med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0