En bild på barbamamma i vecka 39.



Ja, så var det då 12 dagar kvar till BF.

Ena dagen är jag livrädd och funderar hur tusan man ska klara en förlossning för att i andra
sekunden tänka att detta inte är något att vara nervös över, ut kommer dom ju i vilket fall.
Nu är det bara till att läsa positiva förlossningsberättelser och känna peppen!

Annars här hemma så dolar vi mest på för att försöka hinna så mycket färdigt som möjligt
innan lillebror kommer. För närvarande så är det (för er som inte läser husbloggen) vårat
blivande sovrum och TV-rummet på nedervåningen som gäller. Det känns bara trist att en
del av det som behövs dit ner för att det ska bli ett rum måste vi ha från IKEA och dit
sätter man ju sig inte och åker nu utan det får vänta tills efter att lillebror tittat ut.

Nu har förresten vagnen kommit men än ligger den fortfarande kvar i kartongen då vi
inte hunnit packa upp den ännu men i morgon kanske, spännande!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det klart du klarar denna förlossning ! Du är ju bättre förberedd mentalt och kroppen minns vad den ska göra. Kom ihåg att andas och tänk på ögonblicket då er ni får träffa er son för första gången. Fokusera på positiva tankar och prata med Johan om hur du känner så att han förstår och kan stötta dig. När jag är riktigt nervös över något så brukar jag försöka tänka på vad jag ska göra när den "hemska" är över, när jag klarat av det och kan lägga det bakom mig. Skickar massor av pepp till dig och kramar i massor. Blir det en jobbig upptakt innan ni åker in kan du alltid ringa så kommer jag och hjälper dig med Noel, hundar å stök å bök. Jag hjälper gärna till om jag kan ! KRAAAAAAAM

2011-02-27 @ 17:32:18
Postat av: madde

Jadu Annelie ja förstår ditt tänkande, för så tänker jag och har bara gått halva tiden, ja är livrädd.. Men det är väl inte konstigt vi tänker så när vi nu vet vad vi ska gå igenom igen, men också vet vi känslan när dem kommer ut! Kommer säkert gå hur bra som helst.. Du vet ju vad du ska göra denna gång! Spännande att få se lilla gubben! Hälsa med dig! kram

2011-02-28 @ 07:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0