Parkeringsböter, igen.

Kontoret är belamrat med kartonger i väntan på att bli upppackade.
·
IKEA-resan fortlöpte utan några större missöden, utan missöden alls faktiskt. Vi åkte tidigt på morgonen, stannade vid högakusten-bron och åt räkmackor i solen, anlände till IKEA, handlade tills fötterna blödde och åkte sedan hem. Underligt nog fanns allt vi skulle ha hemma förutom en hurts som stod uppe på utställningen som personalen nere på lagret sa att dom aldrig har haft.
·
- Joo, den står där uppe på utställningen.
- Nej, den är vit.
- Nej, den är svart.
- Nej, den är vit.
- Men vad fan, tror du inte jag ser skillnad på svart och vitt? HEJDÅ.
·
Vi for i alla fall hem, glada i hågen utan hurts och nu är bara fråga när vi ska hinna sätta upp allt?
·
Förra veckan var jag för övrigt in till stan för att fixa naglarna, stressad som vanligt. Jag SMS-parkerade samtidigt som jag sprang nerför trappen i parkeringshuset och tror ni inte att jag hade fått parkeringsböter då jag kom tillbaka. Jag såg en gul lapp på rutan då jag kom tillbaka och tänkte att vad har dom nu lämnat för reklam på rutan. Gick ut för att kasta bort det och inser till min stora fasa att parkeringsböterna, eller kontrollavgiften som det numera så fint heter, ser ut som ett gult kvitto.
Tog med mig den in i bilen och funderade hur detta gått till då jag hade betalat parkeringen. Jag satt länge och funderade och såg tillslut att det stod
Biilmärke: Zeat
Regnr: *** ***
·
Men är dom full? Jag har ingen Zeat tänkte jag tills det slog mig att jag körde mammas bil och hade slagit in våran bils regnr. när jag SMS-parkerat, kul.
·
Nä, nu måste jag resa på mig innan jag får sår i arslet av dessa kartonger som inte är så vidare komfortabla att sitta på.
·
Sköt om er!

Kommentarer
Postat av: Andreaå johan

Hahahahahahahhahahaha, Vi skulle ge våra liv för att se din min när du inser att du skrivit fel reg-nr. Tyckte Johan att det var lika roligt kanske? =)

2010-05-06 @ 00:40:23
Postat av: Annelie

Näädu, hans reaktion var: jävla klantskalle och sedan kastade han på luren. Däremot hoppas jag att jag ska slippa böterna för jag ringde och snackade med en snubbe på upab så troligtvis så slipper jag den.

2010-05-06 @ 01:06:29
Postat av: Viktkamp

åh vad typiskt!!

2010-05-06 @ 11:29:13
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Louise

Haha, Johans reaktion var ju bäst! Men SÅ typiskt, hoppas du kan gulla dig till en makulering på den!;)

2010-05-06 @ 15:19:14
URL: http://louisen.nu
Postat av: Viktoria

haha det är bara så du!!! ;)

2010-05-06 @ 20:07:30
URL: http://vickanswhippets.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0