Ännu en mysig helg!





Lördagens mysfrukost med nybakta scones.
Jag börjar känna mig rätt enformig. Skriver alltid (och i princip enbart) om helgen. Men, då resten av tiden består av matlagning, städning, jobb, plugg, blöjbyten och kisspromenader med hundarna så är det endast på helgen det händer något annat det ovanstående.

Jag har ju i alla fall börjat ett nytt jobb nu där jag jobbar på ett nyöppnat boende för dementa. Dom kan verkligen konsten att lägga schyssta kommentarer. Det var en dam i morse som sa åt en man vid frukostbordet att hon tyckte han hade en fin tröja på sig och sedan fortsatte konversationen ungefär såhär:
D: Vilken fin tröja du har!
M: Tycker du det? Jag har hittat den på soptippen.
D: Jasså?
M: Jaa, jag tycker det är så förskräckligt att folk kastar bort fina saker bara sådär.
D: Jaa...
M: Och du ska veta på sommaren, då brukar japanerna komma dit för att söka efter grejer och du skulle sett dom, dom for runt som grävlingar där inne på soptippen.
D: Jaa, just det ja.
Oj, vilken härlig man! Han livar verkligen upp stämmningen där!
Annars då? Nu börjar det dra i hop sig till den årliga fjällresan med Gothnells och Wälivaara och i år hakar även Lisa, Andreas och lilla Elmer på, mysigt! Det är så otroligt skönt att komma upp till fjälls när man känner lugnet infinner sig i ungefär samma sekund som man kört förbi ortsskylten. Då är det bara raggsockar, mjukisar, sällskapsspel, god mat, karra och sann vi-tar-dagen-som-den-kommeranda!
Till helgen ska vi i alla till Lisa och Anderas på middag och planera trippen, det blir trevligt det och resten av helgen jobbar jag, mindre hippt.
Nu blir det ett varmt bad och sedan sängen innan i morgon då vi har seminarium.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Louise

Vem behöver fjällen när det finns Avaberg?! Jag tycker att ni ska ta hem Ullis och ta er dit så knattarna våra får busa lite ;)

2010-02-25 @ 21:59:40
URL: http://louisen.nu
Postat av: Frida

Vad roligt att du hittade till min blogg. :) Fastnade här och kunde inte sluta beundra varken barn, hus eller hundar. Shit vilket bygge ni gjort, fab hus! Vinthundssaknade slog till också, jag saknar våran stora grå. Men det kommer att bli antingen whipp eller grey i huset igen. :)

Är det i Vännäs ni byggt?

2010-02-26 @ 12:33:14
URL: http://fridagranstrom.devote.se
Postat av: Frida

Tack så mkt! :)

Hur är det med dig nuförtiden, så länge sen man såg dig? :)

2010-02-26 @ 21:12:52
URL: http://friidaboman.blogg.se/
Postat av: M A R i E (Mandelström På Ärten)

Vad myspys det där såg ut då! =)

Fjällresa låter trevligt.



Kram!

2010-02-27 @ 22:11:25
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Angelica

Hurra för nybakta scones! Då känns det att det är helg. Mysigt.



Ja man kanske ska ta sig en tur till tippen då? Om inte annat för att spana in japanerna.

2010-03-04 @ 08:03:52
URL: http://www.charlieochjag.blogspot.com
Postat av: Pia

Fniss!



Känner igen mig i det där resonemanget. Om helgerna har man nåt att förmedla. Vem vill läsa en blogg om vardagssysslor?



Kram Pia

2010-03-04 @ 10:13:55
URL: http://www.teammelwin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0