Mina finaste ♥



Älskade, fina, fantastiska lilla familj.

Snart är semstern och även sommaren över och jag försöker dra mig till minnes vad vi har gjort i sommar.
Jag kommer fram till samma sak som de två föregående somrarna som vi hållit på med huset att vi inte hunnit
ens en bråkdel av allt vi skulle velat hinna. Jag har sådana visioner varje sommar men de försvinner ungefär i samma veva som maan gör byggplaneringen för sommaren men, Johan säger att nästa sommar blir bättre så det är väl bäst att leva på hoppet då.

Det känns ju riktigt surt att börja jobba när det inte känns som man hunnit något, änfast det har vi ju faktiskt gjort.
Garaget står ju där och carporten ska snart upp, något som ska likna gräsmatta ligger där på baksidan och markstenen och gräsmattan på framsidan ska vi förhoppningsvis göra i höst däremot i ett MYCKET lugnare tempo.
Sedan ska det på ett sätt bli skönt att börja jobba igen också, att återgå till vardagen och allt vad det innebär med dagistider, tidiga mornar, kvällsjobb, snabba middagar och trötta barn. Det blir skönt att återfå någon slags rutiner och så mycket mer man uppskattar de små sakerna efter en lång arbetsdag. En rask kvällspromenad i den friska höstluften, en spontanutflykt med familjen, en mysig stund med Noel i läshörnan eller att hitta en ny inredningstidning i brevlådan att kunna krypa upp i fåtöljen med tillsammans med en stor kopp kaffe.

Jag hoppas ni haft/har en bra sommar och hunnit med det ni velat!

Kommentarer
Postat av: madeleine

Ja fasen men det blir väl så när man har hus, kul att fixa och grejja måste det ju vara! Har planerats mest här hela sommaren och åkt fram och tillbaka mellan här och gubben! Men jag trivs som fisken i vattnet ;) Kram på er

2010-08-17 @ 17:57:30
URL: http://myddis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0