Middag och bäbissnus!

Jaa, i dag är en sån dag som de flesta fredagar ser ut här. Man ska hinna med allt som inte hunnits med under veckan. Allt från ärenden och handling till stäning och planering inför helgen för att vara så tidseffektiv som möjligt! Och ändå hinner man aldrig tillräckligt. I kväll ska vi till våra kära vänner i Ersmark på middag, det ska bli trevligt att få en paus från pluggandet.

Natten till i förrgår föddes ju Lisas och Andreas lilla Elmer och i går fick jag VIP-biljett in på barn 4 (alla barn med mammor som är diabetiker hamnar där) och gissa om jag var lycklig! En bedårande liten trollunge med svart tjockt hår och underbart söta små händer. Mittemot Elmer inne på salen låg en liten, liten bäbis som bara vägde 1500 gr. Han var så liten så ni förstår inte. Huvudet var i storlek en en tennisboll och då kan ni bara gissa hur litet allt annat på den lilla kroppen var.
Jag sa åt Johan när jag gick in att jag skulle bara vara borta en liten stund, typ 30 min. När jag sedan satt där med förundrad blick och tittade på Elmer så tänkte jag att nu har det nog gått en halvtimme varpå jag kollade på klockan. 90 min hade det gått och jag fick lov att lämna placet men, det är otroligt vad länge man bara kan sitta och titta på en bäbis.

Nog om detta. Nu ska jag ut på en promenad och kastar in en ny bild på den coolaste katten i kvarteret.


Är han inte vacker så säg?

Kommentarer
Postat av: sara

åh, gratta lisa från mej :)



ska testa baka limpan någon gång i helgen, såg väldigt smarrig ut!

2009-09-18 @ 16:34:28
URL: http://www.laceup.babyblogg.se
Postat av: Andrea

Wow, vilken fin bild! =) Hur har du det till veckan? Tänkte om vi skulle ta ett barnvagnsrace någon dag?

Trevlig helg!

2009-09-18 @ 17:57:58
URL: http://www.bebisen.com
Postat av: ~~M A R I E~~

Åh vad mysigt!!! =)

Så nu är Lisa mamma. Underbart. Hälsa så mycket.

2009-09-18 @ 23:33:03
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Andrea

men du, det låter ju kanon! vi tar det innan öf, vid tolv kanske? ses vid ögonstenen el nåt å gå nybyrundan eller vet du om ngn annan runda vi kan göra osäker? =)

2009-09-19 @ 17:47:10
URL: http://www.bebisen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0