Vårkänslor och städning!

Kan man bli annat en lycklig en dag som denna? Vädret är ju så underbart att man nästan blir tårögd! I dag har jag varit riktigt flitig må jag säga!

Tanken var att vi skulle fara på babyöppet på öppna förskolan men, jag ångrade mig då det var så fint väder. Min plan vart i stället att vara ute och det var jag, en hemskt liten stund, annars har dagen spenderats inne, städandes.

Jag har både hunnit gå en prommis med hundarna, bakat, betalat räkningar, skottat altanen, tvättat, plockat undan, lagat middag och dammsugit, moppat och dammtorkat hela huset. Vilken energi man får av det fina vädret!

Annars då? Noel har blivit en fena på gåstolen och hans dagar spenderas åt att söka efter papper och dvdfilmer eller annat som går att tugga på. Även att komma med hög hastighet och köra på katten (det kan funka med hundarna också om det kniper) tycker han är en rolig aktivitet. katten tycker det är mindre roligt, tur att han är snabb
Johan han jobbar som vanligt på dagarna och på kvällarna peppar vi för att börja ta tag i nedervåningen.
Och jag då, jag går som en skugga efter Noel och plockar upp allt han river ner och försöker se till att han inte gör illa sig.

Ugnsstekt korv och makkisar blev det till middag!


Kakbaket!


Och en dålig bild på en del av altanen, hoppas nu bara att det är sol i morgon så det torkar upp och så att man kan sitta ute och sola!


Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Sara

JA visst är han duktig?! :)



Hur trivs ni i huset nu då?

2009-03-19 @ 08:49:25
URL: http://www.laceup.babyblogg.se
Postat av: Marie

Har kikat på era husbilder, så sjukt fint ni fått det! Får komma och hälsa på när jag har vägarna förbi neråt. :)

Och Noel har redan blivit så stor och oerhört söt! :D

Kram

2009-03-20 @ 01:07:16
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Marie

Vad fint ni fått det och vad söt Noel är!! :) Och det du fixar i köket ser lika gott ut som vanligt. :)



Kram

2009-03-20 @ 01:08:40
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0