Recept på smarriga pastarullar!

Har fått förfrågningar om receptet på pastarullarna så här kommer det. Jag kan inte stoltsera med att jag är någon hejjare på skriva recept men ni får fråga om det är något som är oklart!

Pastarullar med feta, squasch och salami.
2-3 pers.

1 förp Icas färska lasagneplattor
1 paket philadelphia
1 förp salami
1 förp apetina fetaost på bit
1 squasch
1 burk creme fraiche
½ burk tacosås
1 påse riven ost

1. Du börjar med att rulla ut lasagneplattan.
2. Bred sedan ett lager philadelphia över hela plattan.
3. Lägg salami tätt intill varann i en rad mitt på plattan.
4. Skär nu av plattan mellan varje skiva salami så det blir "fyrkanter", det brukar bli ca. 11-12 st!
5. Skär fetaostbiten och squaschen i stavar, lika många som fyrkanterna.
6. Lägg de två stavarna tätt intil varandra mitt på varje salamiskiva och rulla i hop plattan till en rulle.
7. Gör samma sak med allihopa och lägg rullarna brevid varann i en ugnsform.
8. Blanda i hop creme fraiche och tacosås och häll över.
9. Strö över riven ost och ställ in i ugnen i ca 215 grader i ca 20 min eller tills den fått fin färg.
10. Serveras med en sallad gjord på ruccola, avocado och röd lök.



Kommentarer
Postat av: Andrea

Åh! Detta ska jag testa! =)

2009-03-31 @ 12:20:30
URL: http://www.bebisen.com
Postat av: Andrea

Dopet gick hur bra som helst! Nova smilade å var glad =) Jepp, jag sitter här svettig å äcklig efter dagens pass, skönt va d! Synd att han inte vill ligga på filt, Nova är så väldigt snäll å säger ingenting, m d e ju mkt att titta på =) Hemma vill hon mest vara med oss hela tiden, nyfiken dam =)

2009-03-31 @ 12:37:34
URL: http://www.bebisen.com
Postat av: M A R I E

Vad gott! Det var ju det där du, jag, Ullis och Maria gjorde en gång på Umedalen för några år sen, smaskigt värre! Hade glömt att det gick att göra, enkelt och supergott! :)

Kram

2009-03-31 @ 16:06:49
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Louise

Köpte indigridienserna till det där igår så nu litar jag på dig att det är gott ;)

2009-04-01 @ 11:58:50
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0