Helgen som gått.

Ja, i fredags hände inte värst mycket. Johan spelade match och vi tittade på. Sista matchen på säsongen och dom förlorade. Senare på kvällen såg vi någon film som  jag inte minns vad den hette och än mindre vad den handlade om. Om den var bra minns jag inte heller. Det kanske inte ens va en film...

På lördag styrde vi först kosan mot Vindelånäset och till pappa, där vi skulle lämna en säck hundmat och dricka kaffe för att sedan rulla vidare mot Skellefteå. Först for vi på DUKA för att sätta sprätt på presentkorten som vi nu gång på gång försöka göra av med utan att lyckas. Har inte butiken klappat igen så har dom inte tallrikarna jag ville ha i lager. Det hade dom inte här heller men, nu är jag less på att hålla reda på dom där två små lapparna så nu tog jag i princip det som fanns. Jag ville ha vita fyrkantiga tallrikar från höganäs men det fanns icket så jag tänkte att runda fick väl funka då men vid första åsyn ser jag ju att dessa är inte vita. Jo säger kassörska varpå jag säger Nej, dom är beiga. Jasså, det tycker du, men dom ska vara vita. Ja, är detta deras definition på vitt då tycker jag rosa och grönt är en ganska snarlik gärg.  Jag kikade vidare på dom svarta tallrikarna, inte dom heller dessa hade dom sex fyrkantiga av. Då utbrister kassörskan Du kan åka till Luleå, där har dom sex stycken! Men hallå? Ser jag ut att komma därifrån eller? Tillslut bestämmer jag mig, sena som vi redan är, för sex svarta, runda höganäs tallrikar, det blir nog smutt!
Vi åkte vidare till själva orsaken till att vi for till Skeå, syskonbarnens kalas!

Emmie får en bakelse! 

Noel är fundersam!

Hungriga barn!

Noel och Silas!


När vi kommit hem var vi bjudna på middag hos Vickan och Lundström, grillat! Svårt gott det var! Där blev vi varandes hela kvällen, mycket trevligt!

I går pysslade vi på här hemma hela dagen, och fick en hel del saker gjort. Socklarna i köket är kirrade, pilasterhyllan i allrummet, tavelhyllan till kokböckerna, spotsen i hallfönstret och likaså det hemmagjorda tidningsstället. (Bilder kommer) Nu är det bara dessa förbannade hissgardiner som fattas. Nä, det är långt i från bara det som fattas men, det sticker i ögonen på mig när fönsten står tomma. Jag var tvungen ta ner de andra gardinerna för Noel var och bet och slet i dom och jag hade bara nålat upp dom. Hade jag tagit bort nålarna hade dom varit dom 30 cm för långa och legat efter golet och då hade katten garanterat använt denna tygbit som sängplats.

I dag har jag tagit det oförskämt lugnt. Det enda jag gjort i dag är att ha bakat, dammsugit lite, suttit i telefon, lagat barnmat, lagat middag, gått en promenad m.m. Det kanske iofs inte var så lite men det känns dock som jag inte gjort något vettigt då det finns massor av saker jag borde gjort som jag inte har.
Dessutom har Noel spytt på mig i kväll (inget ovanligt), I MITT HÅR och det var ingen mysig liten barnspya (mycket ovanligt) utan en riktigt äcklig magsyrespya. Alla som känner mig vet att jag har ett luktsinne som inte är av denna värld och detta skulle kunna orsaka kväljningar hos vem som helst, så även hos mig. Jag stod och höll för munnen för att inte kräkas. Jag tvättade av mig men stinker fortfarande magsyrespya. Jag har varit med om roligare saker kan jag säga. Typ när Johan lekte flygplan med Noel och han spydde Johan rakt i fejjan! Det var sanslöst roligt!

Nä, dags för ännu en sanering!
God natt!

Förresten, på fredag flyttar älskade Ullis hem till Umeå igen och på lördag flyttar älskade Lisa och Andréas hit till Vännäs, dom har köpt min systers hus! Lyckan är total vill jag lova! :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj oj, vad ni hunnit med! Busy helg liksom. Kommer ihåg de där ruskiga spyorna som barnen helt plötsligt levererade, gärna när man var ute på ett fik eller på något annat praktiskt ställe. Tack och lov å blev det ju bättre... ;)



/Mia

2009-03-24 @ 12:02:13
URL: http://villaberga.wordpress.com
Postat av: Pia

Va du är gullig! Det känns så skönt att vara på g igen även om det kommer stunder när man bara vill skrika! Men vi mår mkt bättre nu! :) Hur är det med er? Bara bra hoppas jag! :) KRAM

2009-03-24 @ 12:24:26
URL: http://piiias.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej!

Alltid lika kul att se hur ni fått det där hemma. :)

Ska Lisa och Andreas flytta till Vännäs? Vad har jag missat? :)

Kram

2009-03-24 @ 19:18:36
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0