I-landsbekymmer och en god gärning!

Jaa, i går var ju som sagt Lisa och Andreas här och det var en mycket trevlig kväll må jag säga!

Nu till bekymmret. Jag hittar ingen lämplig tapet till sovrummet. Min tanke var inga tapeter, bara vitt vitt vitt men, mot en vit sänggavel i fel nyans blev det inte bra så, nu är jag på jakt efter en grå, ganska ljus tapet med hemskt diskreta mönster. Heslt ska mönstret på den bara utgöras av att det är en annan glans, alltså inga olika färger. Så, nu tar jag gärna emot tips, oavsett prisklass på gråa tapeter med grått mönster! Randiga som prickiga, allt är välkommet!

Nu till allvaret. Det var en i våran tråd på familjeliv som tipsade om att gå in på aftonbladet och läsa om kriget i Gaza. Där visas en bild på en pappa som förlorat sin son som ligger på en filt framför honom tillsammans med sina små kusiner. Jag grät som ett barn när jag gick in och läste om detta. Det är så fullkomligt vidrigt att oskyldiga små barn ska bli drabbade. Man kan SMS:a 72 950 och skriva RÄDDA BARNEN, då bidrar man med 20 kr till hjälparbetet där nere. Jag kände att jag var tvungen skänka en slant, gör det du också! Många bäckar små ni vet.

Nu ska jag sätta mig och sy en ny gardin till fönstret inne på toaletten.
Här är tyget!


Ha en trevlig lördagskväll!
Kram på er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Maria

Japp det är köpt på tradera :-)



Kors med fint ni har fått det, är iiiinte avis. Å absolut inte avis på utsikten, som sagt Sodapanna 2 utanför sovrumsfönstret, blir det mer romatiskt än så? ;-)

2009-01-17 @ 20:01:30
URL: http://lillkrakan.blogspot.com
Postat av: Hanna

Superfint tyg!



Maclaren sulkyn kostade nog 2295:- har jag för mig. Den dubbla är bara några hundralappar dyare. Visst är det mkt pengar för en sulky men vi flyger mkt å så används den flitigt även här hemma så då är det värt pengarna tycker jag!

2009-01-17 @ 20:38:31
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0