Tur i oturen!

Ja, för någon vecka sedan gick mina glajjer sönder. Bara sådär! Jag har inte rört dom och när jag ska ta på mig dom på kvällen så ligger dom kvar vid handfatet där jag lämnade dom, nu däremot i fler delar, 3 för att bara exakt. Man behöver inte vara rymdforskare för att förstå att det är någon som har haft sönder dom. Johan är den första som får stå till svars men NEEEJ, skulle jag aldrig gjort. Då skulle jag ha erkänt det. (Jo, tjena.) Noel står näst på tur och honom hinner jag inte ens titta på innan jag förstår att det inte är han. Next, hundarna! Jaa, dom skulle helt klart vara tänkbara sabotörer men, hade det varit dom så hade dom inte bara bitit av ena bågen, dom hade käkat upp glaset och allt men, framförallt hade dom knappast lagt tillbaka dom upp på bänken igen. Dom andra tänkbara kandidaterna förblir oförhörda.

Förbannad blir jag men sedan tänker jag att hur som helst måste jag ju lämna in skiten för att få dom lagade. Sagt och gjort, jag knallade in hos optikern här i byn och dom skulle bli tvungen beställa en ny skalm. Jahapp, - 500 kr för att fixa någon annans klantighet, så fantastiskt roligt.

I morse ringer dom från optikern (fint tänker jag, nu är dom klara) och säger att denna skalm finns ej längre att beställa men hon säger då att antingen kan jag få ett par nya glasögon (Få? Köpa heter det och det kan du fetglömma) eller så kan du få samma skalm fast i en annan färg (Ja, det låter ju otroligt snyggt. Svarta glasögon med en svart och en orange skalm. Ser ju ut som att man har varit på soptippen och fixat i hop ett par). Få ett par nya? Ja, vi har en garanti som innebär att ha du köpt glasögonen hos oss och vi inte kan fixa nya delar då står vi för kostnaden för ett par nya. Hmm, få se här? Då tror jag att jag tar ett par nya!

Så nu vill jag att ni ska ha överseende men mina osmickrande miner och dåliga bilder och vara smakråd:

Nr. 1

Nr.2

Nr. 3


Så shoot, vilket par tycker ni?

Tack förresten till dig som pajjade dom. När jag blir less på dessa får du gärna komma tillbaka och göra samma sak igen!

Kommentarer
Postat av: Lisa & Andreás

Vi röstar på par nr 1, snyggo!

2009-02-02 @ 17:30:39
Postat av: Annelie

Men älskade, vad kul att du skriver!

Okej, då lägger jag en röst på ettan!

2009-02-02 @ 17:42:55
URL: http://annielie.webblogg.se/
Postat av: Syster...

Jag håller med Lisa o Andreas :)

2009-02-02 @ 20:03:54
Postat av: Maciel

Oj, jag håller med Lisa och Andreás och syster :)

2009-02-02 @ 21:39:25
URL: http://macielleal.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ettan helt klart! De andra var inte dumma heller men du passade så himla bra i de första!

2009-02-02 @ 21:44:17
URL: http://www.itsahouse.blogspot.com
Postat av: Carro

Ettan var absolut snyggast. Trevligt att träffas i helgen förrsten, jag och Max får ta och svänga förbi nån dag framöver och hälsa på. :-)

2009-02-02 @ 23:20:34
Postat av: Evelina

Jag tycker ettan helt klart!!

2009-02-03 @ 08:47:05
URL: http://yttersjoviken.blogg.se/
Postat av: Annelie

Alla verkar skrämmande överens om ettan så det får bli dom!

Tackar för hjälpen allihopa!

2009-02-03 @ 10:28:37
URL: http://annielie.webblogg.se/
Postat av: Frida

Håller med om att det första paret var bäst :)

2009-02-03 @ 22:24:50
URL: http://fridasvardagsbestyr.blogg.se/
Postat av: Hanna

NR 1

2009-02-04 @ 10:39:34
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: viktoria

ettan tycker både jag och thea

2009-02-04 @ 17:53:01
Postat av: Mia W

Absolut par 1!!

2009-02-18 @ 00:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0