Hissgardiner, färg och väggord.

Hissgardiner alltså, dessa förbannade hissgardiner. Jag har hittat ett tyg som jag vill ska bli hissgardiner men jag känner mig inte kompetent nog för att anta uppgiften, svärmors mor vet ej hur man gör, mamma tycker det är för mycke jobb och inte ens på tygaffärer känner dom sig manade, Hur ska jag nu göra? Ska jag lura någon att sy dom? Jag säger att det är en vanlig kappa och just som dom ska fålla nederkanten sätter jag mig ner och flännar och säger att dom måste ha missfårstått mig, det var ju hissgardiner jag menade. Då finns det ingen återvändo! Eller ska jag måsta betala någon en förmögenhet för att sy dessa skapelser? Helst vill ingen något av det men tippar på att alt. 2 är den enda utvägen.
Så nu till frågan, vars hittar an en sömmerska som syr hissgardiner? Hon får inte bo långt härifrån för jag är kräsen så jag måste träffa henne och visa hur hon ska göra. Dessutom har jag inte några miljoner undanlagda för att sy dessa så hon ska vara billig, gratis vore bäst.

Nästa fråga, vars hittar man ljusgrå färg att färga tyg med?

Jag satt nyss och kollade runt på en sida som har ordspråk för att ha som väggord ovanför sänggaveln och såg då en flik för Britney Spears och var genast tvungen att gå in och kolla och hon verkar helt klart vara tjejen med koll på läget.

"Jag gillar de flesta platser jag varit på, men jag har aldrig riktigt velat åka till Japan, helt enkelt för att jag inte tycker om att äta fisk, och jag vet att det är väldigt populärt där i Afrika."

Nu till den sista frågan, vad skulle passa att ha som väggord ovanför sängen?

Kommentarer
Postat av: Yenny

Sv: Ja, visst var krukorna läckra! Dom är köpta på ICA! :)

2009-02-22 @ 18:03:09
URL: http://yennyli.blogg.se/
Postat av: Catarina

Hejsan!

Läser din blogg men inte kommenterat tidigare!

Men, här har du en enkel beskrivning på hur man gör hissgardiner: hissgardin/" rel="nofollow">http://www.skonahem.com/inredning/dekorativa-detaljer/gardiner/enkelhissgardin/

Så kanske du eller din mor/svärmor kan sy den!



Lycka till!

2009-02-22 @ 19:20:50
URL: http://elsabus.blogspot.com
Postat av: Cajsa

Halloj pinglan... kolla in www.stoffochstil.se Där finns en massa roliga retrotyger, som jag tror du skulle gilla och man kan dessutom få hjälp med att sy gardiner och annat. Ett annat ställe där man kan få gardinhjälp är i en liten pluttbutik i Robertsfors. Hon är jätteduktig och dessutom nästan gratis, har jag hört. Antaar att det inte finns mer än en tygaffär där, för jag minns inte vad stället hette. Good luck!

2009-02-22 @ 21:02:43
Postat av: Annelie

Ohh thank you Cajsa, det ska jag genast kolla upp! Tack för i går!

2009-02-22 @ 22:51:06
URL: http://annielie.webblogg.se/
Postat av: Hanna

HAHA! Antar att du gisar vad jag skrattade åt...

2009-02-25 @ 20:02:20
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Halloj, nu e det jag igen... =) Surfade runt och letade efter en grej till lillprinsens rum och hittade det här find.asp?pID=11266&view=singleProduct&LAYOUT=1&C=SEK" rel="nofollow">http://www.inreda.com/productsfind.asp?pID=11266&view=singleProduct&LAYOUT=1&C=SEK Några wallies med djungeldjur... kan det va nåt för Noel och hans giraffgillande mamma? Tjing!

2009-02-26 @ 22:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0