Ett recepttips!

I går försökte jag mig på att svänga ihop en Citron & limepaj och huvva så smarrig den blev!



Citron & Lime Paj

Ingredienser
3 dl vetemjöl
2 msk socker
125 g smör
1 äggula

Fyllning
3 ägg
2 dl socker
2 dl vispgrädde
2 msk vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
rivet skal & pressad saft av en lime & en citron

Garnering
Florsocker

Gör så här:
Hacka ihop mjöl, socker & smör till en grynig massa. Tillsätt äggulan & arbeta ihop till en deg.
Tryck ut i en form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Låt vila i kyl ca 30 minuter. Sätt ugnen på 200 grader. Vispa ägg & socker pösigt. Rör i resten av ingredienserna till fyllningen. Häll i pajformen & grädda i nedre delen av ugnen ca 30 minuter. Låt kallna & garnera med florsocker. Servera med grädde.

Kommentarer
Postat av: Lina

Du det där såg ju bara helt underbart gott ut!

2009-02-24 @ 11:48:28
URL: http://www.itsahouse.blogspot.com
Postat av: Louise

Oj oj du det där ser ut som något jag skulle tänka mig att stoppa i mig må jag säga! Du har inte bara känsla för inredning.. du kan baka också!;)



Och tack... alla tummar och tår kan behövas ;)

2009-02-24 @ 15:51:50
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0