Dålig sömn och kräftkalas.

I går var en trevlig kväll med kräftkalas. Noel vaknade i vanlig ordning som en klocka vid 00.30 och när Lisa och Andréas for vid 01 trodde jag han hade somnat men, ack så fel man kan ha. Han var vaken till 02.30, somnade till 03.30 då han vaknade till igen. Sedan kl 07 i morse var han pigg och då hade han inga planer på att sova längre, jag däremot känner mig som ett slakt efter 3,5 timme sömn. Han har för övrigt aldrig några planer på att sova längre. Sedan ca 4 månader tillbaka har han sovit sämre än det sämsta tänkbara. Eller det är väl egentligen själva grejen att somna som är problemet. Det tar som standard mellan 1 och 3 timmar att få honom att somna, någon gång har det även tagit upp emot 5 timmar. Att lägga honom i vagnen tar inte fullt lika lång tid utan brukar räcka med 30-60 min.Sedan så vaknar han oftast någon gång under natten med. Det finns däremot undantag, som om när man han varit borta eller han har varit och busat med andra barn, då är han så trött av alla nya intryck att då kan han somna hyffsat fort.
Jaja, nog om det, förhoppningsvis så går det väl över snart.

Jag har hittat ett tyg att sy kuddfodral till fåtöljerna som ska stå inne på kontoret. Havsros heter det och finns att köpa på Åhlens för 129 kr/m. Kanonfint tycker jag att det är!



När bär det av till pappa för surströmmingsfest (grillfest för vi kloka).
Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: sara

nej men surströmming är ju hur gott som helst. har försökt få mej de till middag men misslyckades med övertalningen tyvärr. . .

2009-08-15 @ 14:28:55
URL: http://www.laceup.babyblogg.se
Postat av: Karin

Det där med sömn är inte lätt. Man prövar ju allt: har han sovit för mycket eller för lite under dagen, är han över- eller understimulerad etc. Man kan ju bli tokig! Vi testade 5-min metoden då vår numera 3-åring var 6-mån och sen började han sova bra. Lycka till!



PS. Det där tyget har jag, snyggt!

2009-08-16 @ 20:24:36
URL: http://hemochliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0