Recept på min fillimpa!

Det här är ett gott och nyttigt bröd som inte alls tar  tar speciellt lång tid att göra. Den ska vara inne i ugnen bra länge men vad gör det? Där sköter den ju sig själv!

FILLIMPA
2 bröd

5 dl vetemjöl
3 dl grahamsmjöl
2 dl rågsikt
4 dl blandade frön, tex linfrön, solros, hirs m.m.
4 tsk bikarbonat
2 dl mörk sirap eller brödsirap
1 liter filmjölk
1/2 dl olja av raps eller solros
1 dl pumpakärnor och sesamfrön till topping

Rör ihop alla torra ingredienser. Häll i sirap, olja och filen och rör till en slät smet. Smeten kommer att bli lös. Häll smeten i två smorda och bröade brödformar och strö över toppingen. Grädda i 1 timma och 40 minuter på 175 grader.

Mumsigt nånting!


God natt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Åhh, de där såg ju bara hur proffsigt ut som helst med fröna på! Även om jag gillar "mitt" fillimpsrecept så kan det ju vara kul med lite variation!

2009-04-09 @ 07:39:49
URL: http://www.itsahouse.blogspot.com
Postat av: Maria

det såg gott ut. Nästan som mina filmjölkslimpor. Glad Påsk!

2009-04-10 @ 09:51:51
URL: http://mariaochhenrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0