Long time, no seen (igen).

Ja, sjukan har ännu inte helt släppt taget om oss, var och varannan dag blir man halvrisig igen, det är verkligen tärande att vara sjuk och när man i vanliga fall brukar vara så förskonad så blir det ännu mer påtagligt.

I fredags var vi ju som sagt en sväng på stan och senare på kvällen så låg vi pall och gjorde ingenting.
På lördag fm var jag dålig men, jag vägrade att det skule sätta stopp för våran tripp till trädgårdsmässan. Vi åkte in till stan och började med att kika på markstenshuset vilket var långt i från det förväntningar jag hade på de stället.
Vidare till fritidscentrum för att kolla utemöbler, även det en bedrövelse. Vi kollade på en grupp i teak och svartlackad aluminium men jag sa att jag hellre skulle vilja ha den i teak och vanlig aluminium, alltså inte svartlack. Gubben, som för övrigt såg ut att mer höra hemma på samhall, ansåg däremot att det var stört omöjligt. Eller jo, det skulle gå bra men du vet, då får ni lägga till 5000:- till. Är du galen gubbfan? Näädu tack, du ska se att vi hittar något annat. Tack och bock!
Vidare till Café Viktoria, jacpot, soooom vanligt!
Sen till den största bedrövelsen av dom alla, trädgårdsmässan! Förväntningarna var skyhöga och trots att jag mådde pytonorm så var jag riktigt taggad på att få lite inspiration till tomten. Just när vi sulle gå in träffade vi våra gamla grannar som även dom nyligen byggt hus här i byn och troligtvis var där av samma anledning som vi. Han tyckte i princip synd om oss som skulle betala för att gå in och titta på det obefintliga.
Äsch, han är säkert bara inte intresserad av sånt här tänkte vi men när vi kom in insåg vi att vi skulle ha lyssnat på hans råd. Jag kan ju tänka mig att alla riktiga trädgårdsentusiaster blev våta i brallan av alla häftiga fröer som fanns men, oss imponerade det inte det minsta på. Det var fröer på löpande band, sen kom en liten monter från svenska petuniasällskapet som hade satt upp några tavlor på det allra vackraste av vackra petunior, sen kom ett café (där alla män till trädgårdsentusiaterna satt), sen en monter där en man stod och karvade ut en björn ur en träbit (+ en man som satt i bakgrunden och täljde på något som mest skulle komma att likna en pinne eller möjligtvis en gädda), sen en markstensförsäljare, sedan en krattförsäljare och sist men inte minst en 75årig gaysnubbe med stråhatt som ständigt undare om det var för lite jord i krukorna och krafsade över lite från en annan kruka. F L O P P !
Hem åkte vi, 140 kr fattigare och ruggigt besvikna. Vi satt oss på altanen och käkade melon i solen tills vi skulle till Lisa och Andréas och käka middag, grillat stod det på menyn och det var mumsigt nånting!

Även i dag har jag inte kännt mig på topp men iaf Johan var fit for fight så vi (mest Johan) har försökt att röja på tomten och i kväll har Johan och Danne härjat på nedervåningen så att det går att börja jobba där.

Sammanfattningsvis ändå en helg med fantastiskt väder då vi fått en hel del gjort!

Noel tyckte melon var smarrigt!


Nu på våren tinar allt skräp fram.



Godnatt med er!

Kommentarer
Postat av: sara

ja de känns ändå bra att ha den att titta i. eller så nova när hon blir äldre kan bläddra i & lite bättre förstå vad storebror varit med om.



tycker du det? många säger de, men jag kan faktiskt inte se likheten. . .

2009-04-27 @ 19:35:39
URL: http://www.laceup.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0