Vakna dagar och vakna nätter.

Jaa, så har det gått en vecka sedan lille skrutt föddes och jag kan inte säga annat än att jag älskar att byta bajsblöjor, jag älskar när det skriks så att öronen blöder, jag älskar att kliva upp 14 gånger per natt för att peta in nappen som åkt ut, jag älskar att ha två jättebomber till bröst som läcker som ett såll och så älskar jag när det för sjuttonde gången kräks på min kära ulltröja som bara tål handtvätt.
Ni tror jag är ironisk men, det är jag inte. JAG ÄLSKAR DET! Och sist men inte minst älskar jag mina pojkar så makalöst!
Jag kan inte begripa hur man kan älska en människa så högt som man bara känt i en vecka men, han är underbar! Fast på natten måste jag erkäna att jag inte tycker det är lika mäktigt alla gånger han vaknar av att nappen trillar ut för han somnar och får han inte ha nappen så blir han förbannand så, nån som har nåt tips på vad man ska göra? Jag funderar om man kanske kan ta två sånna här gummisnoddar man fick med posten förut och sätta runt huvudet så att nappen sitter fast, det borde ju funka? Som sagt, tips mottages gärna!
Annars händer inte värst mycket här hemma, vi försöker grejja med huset men snusar mest bäbis!

Jag ska försöka sätta mig i morgon och skriva förlossningesberättelsen men här har ni iaf en bild på underverket!





Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Therese

Men vilken underbar kille :) Grattis än en gång :)

Jaadu, tuttbesväret går nog inte att göra någonting åt. Om du sätter någonting för så att den inte kan ramla ut så kan han ju inte få ut kräket om det skulle va så att han behöver göra det. Så du får nog kliva upp 450 gånger/natt för att stoppa in den. Men det blir bättre, snart kommer han fatta galoppen :)

Kram på er.

2008-09-05 @ 22:30:00
URL: http://leonnoah.babyblogg.se
Postat av: Ulle gulle rulle bulle

men snutten! Skicka han med posten så lovar jag att han kommer hem till jul men mig... ;) Jag vill bara låna lite! :)

2008-09-06 @ 13:32:19
URL: http://leonnoah.babyblogg.se
Postat av: Maria

Meeeen vikken fin kille. Stort Grattis igen :-) Jag har samma tuttproblem, har funderat starkt på silvertejp ;-) Försöker lura lillan att somna utan tutte, går sisådär.



Ha det gott så ses vi på nån fika här framöver :-)

2008-09-06 @ 18:17:28
URL: http://lillkrakan.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Grattis än en gång! Oj så söt han är, gullpojken! Jag blir så avundsjuk. För vår del blir det en till valp istället. :-) Vi får nöja oss med det. Jag har ju mina stora barn som jag får njuta av. Var sak har sin tid.

2008-09-07 @ 21:48:15
URL: http://whippeternal.blogspot.com/
Postat av: Pia

Åh vilken fin liten kille! Hur söt som helst!

Grattis igen Annelie! Hoppas jag får se en skymt av er någon dag! :) Kram

2008-09-08 @ 14:01:59
Postat av: Hanna

Vilken sötis. ge det nån vecka till så har han nog nästan full koll på nappen sen ska du se! ;-)

2008-09-10 @ 14:06:18
URL: http://husdrommn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0