Morgonstund har guld i mun eller, hur var det nu?

I går morse var en sån morgon jag tvivlade på ordspråket. Vaknar av att Noel gnyr och vill ha mat och då är det bråttom, det finns inget vänta. Har du inte tuttarna framme inom 10 sek då blir det ett hysteriskt skrikande. Jag sätter mig upp och tar upp honom i famnen samtidigt som jag till min stora fasa ser att blöjan läckt i genom så det är kiss i våran säng, förbannat är min första tanke. Jag ställer mig upp och funderar vart jag ska börja och ser då att ena hunden spytt på golvet, perfekt. Noel börjar nu låta ännu högre och för att undvika panik springer jag till soffan, kastar fram tuttarna och han blir iaf nöjd. Jag börjar fundera över i vilken ordning jag ska ta allt samtidigt som han börjar sitt bajskalas. Jahapp, efter han ätit klart börjar vi med att byta blöja varpå han kissar rakt på mig, överallt och jag kan inte annat göra än att skratta åt missären. Jag gör honom klar och läger sedan honom i babysittern medan jag med kiss överallt febrilt torkar upp hundspyan. Jag tar bort lakanet ur sängen och kastar in en tvätt på väg in i duschen när jag i samma veva hör hur hunden med alla sina röstresurser försöker förmedla att han vill ut, pronto. När jag duschat klart tar jag hundarna och springer runt husknuten så dom får pissa och snabbt in igen, häller upp lite mat åt hundarna samtidigt som jag diskar vattenskålarna med andra handen. Jag tar sedan och börjar rengöra bäddmadrassen men det avbryts snabbt när Noel inte tycker att babysittern är speciellt roande längre så jag går dit lyfter upp honom och jag hinner inte mer än ställa mig upp så spyr han i mitt hår och över hela sig själv. Okej, andas. Jag tar fram badbaljan och badar först honom, när det är klart så sätter jag honom i babysittern igen varpå jag hör den andra hunden som nu käkat och blivit skitnödig börjar gnälla men, NEJ. Jag går inte ut med spya i håret, nån måtta får det vara. Jag springer i princip genom duschen och sedan hoppar jag i kläderna, på med Johans gigantiska crocskopior och sedan ut med hundarna igen. Jag försöker sedan göra klar bäddmadrassen vilket denna gång faktiskt lyckas. Sedan börjar våran dag eller vad är klockan? Jaha, dags att börja med middagen.

Det är inte alltid lika glammigt!

Här ligger älsklingen nöjt i babysittern med kräklappar överallt, ut i fall att.

Kommentarer
Postat av: Maciel

Han är så fin! Din dag lät, ehm, fullpackad. Det är bara att ringa om du behöver hjälp med någonting vännen, hundar, what ever :) Puss!

2008-09-10 @ 19:55:38
Postat av: Louise

HAHAHA, du är ju för härlig!;) Känner igen mig så.. dock har jag inga hundar att ta hand om. Inte alltid lätt att vara supermama och hundägare på samma gång!;)

2008-09-11 @ 08:34:55
URL: http://chiqquita.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

Jadu det är inte alltid lätt att vara mamma och hundägare samtidigt... men på någe sett så lyckas man ju klara av det iaf!

Ha en toppendag!

2008-09-11 @ 11:34:50
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: faster ulrika...

haha de där hade jag velat se på film...annelie springer som en skållad! saknar dig!

2008-09-11 @ 11:45:27
Postat av: Marie M

Men så underbart söt!!

2008-09-11 @ 15:00:41
Postat av: Susanne

Helt otroligt! Jag upplever nog att jag har fullt upp med endast hundar! Du gör det bra du. Får man komma ut och hälsa på lillgrynet? Då kan jag också berätta vem vi troligtvis ska ta valp ifrån nästa år!

2008-09-11 @ 21:46:45
URL: http://whippeternal.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0