Man lär sig fort att göra flera saker samtidigt!

Sitter med en käkande bäbis i famnen samtidigt som jag med ena handen sitter och skriver i pelle kanins babybok och den andra handen surfar runt bland inredningsbloggar och där emellan sörplar jag på en espresso (Nej, inte samtidigt som jag håller i bäbis) och käkar hembakt smulpaj. Jag tror jag fick åtminstone två armar till i samma veva som Noel föddes.

Min espresso är inte riiiktigt lika fin som denna. Nä, själv kastade jag i hop en espresso med ena handen samtidigt som jag försökte haffa hundarna som jagar varann runt matbordet med andra handen.


På tal om espresso så hittar jag inte våra espresso muggar, dom verkar vara på vift. Och med tanke på att jag vill ha espressomuggarna i PAUSserien från CULT då vi har kaffe och temuggarna i samma så inträffar ju detta ganska lägligt. Ja, då måste jag helt enkelt köpa dessa.

Gud så synd att våra andra verkar spårlöst försvunna.



Nää, nu ska jag ta och försöka få på lilleman några varmare kläder, lägga honom i vagnen och sedan ta med honom och vilddjuren ut på en promenad.

Sen blir det till att fixa middag innan Johan kommer hem så han får i sig lite mat innan han far ner på bygget. Jag hittade ett recept på en lite annorlunda korvstroganoff som jag ska prova, tror den kan vara smarrig!

Annorlunda korvstroganoff!

Fräs lök och bacon, sänk värmen och tillsätt korven när de fått lite färg, sedan paprika.
Salta, peppra och strö över mjölet. Rör om noga så du unviker klumpar senare. Tillsätt tomatpuré, sambal oelek och chilisås, rör om. Häll i creme fraiche och låt puttra i fyra minuter.

Servera med pasta eller ris och sallad.


Hejsvejs.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Visst är det fantastiskt hur effektiv man blir när man får barn. Fattar fortfarande inte hur man får så mkt gjort. Hoppas det kommer gå lika bra med två barn....:-)

2008-09-16 @ 18:19:08
URL: http://husdrommn.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja det är helt otroligt vad grejer man klarar av samtidigt.. Och jäklar vad snabb man har blivit också. Jag äter, diskar och viker tvätt rekordsnabbt nu ;) Längtar efter att få se lite bilder från er nya lya.. du verkar ju ha en inredningssmak som heter duga!:)

2008-09-16 @ 18:29:20
URL: http://chiqquita.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det finns en utmaning till dig i min blogg! :-)

2008-09-18 @ 11:58:46
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0