Ännu mer missär.

Bajs, spya, kaos och missär är mina mellannamn.

Jaa, i fredags tänkte jag att jag skulle bege mig in till stan för att springa på stan en stund med min kära vän Lisa. Amanda fyllde ju år i veckan så present skulle införskaffas. Jag går som alltid innan jag ska fara nånstans ut med hundarna innan jag far och ser till min stora fasa att Cindre inte är så bra i magen men, jag tänkte väl inte så mycket mer på det och satte in Noel i bilen och började köra mot stan. När jag i princip kommit fram slog mig en tanke. Cindre var dålig i magen (han är järnmagen i vanliga fall) och jag far in till stan och då kan ju vem som helst räkna ut med näsan att det kommer se ut som ett slagfält när jag kommer hem. Ska jag åka hem igen? Fast han kanske bara var tvärdålig i magen (yeah right) tänkte jag. Jaja, katastrofen lär ju vara ett faktum, oavsett om jag åker hem nu eller om en timma. Vi går på stan i ca en timma tills jag kommer på att jag numera blivit sinnesförvirrad och inte betalat någon parkering, hade inte ens en tanke på det. Med snabba steg går jag till bilen och inser då p.g.a. tidigare förvirring att det är nog lika bra att passa på att åka hem nu då jag fortfarande hittar till parkeringen. Jag kommer hem till den största förödelse nånsin, det är bajs ööööverallt, eller bajs, snarare splatterdynga. Det var svårt att identifiera hur många högar det var men med min räkning fick jag det till 18. Mest på golvet men även på överkastet i gästsängen och på mattan under köksbordet och även hunden är full i skit. Det var bara till att börja städa. Vars ska man börja? Och självklart så tajmade Noel in att vilja ha mat just när bajstorkningen pågick som allra bäst. Jag moppar med ena handen och håller Noel med andra armen samtidigt som jag som guppar fram sådär som mammor till små barn brukar göra. Han blir då tyst en stund så jag lägger ner honom och skyndar mig att tvätta hunden. Sedan vaknar Noel och vill ha käk lägligt till att jag är klar. När jag sitter där i soffan så får Cindre akut diarré (IGEN) och måste då ut EXAKT NU men där sitter jag fast med en bäbis hängandes i tutten så det blir bajstorkning och hundbad ännu en gång. Precis såhär har det hållit på ca var tredje timma (även på natten) sen jag kom hem i fredageftermiddags och nu har även Enzo, täcket i gästsängen, vårat överkast, dörrmatan, Johans täcke, ryamattan i vardagsrummet, badrumsmattan, mina jeans, Noels pimpa (pyjamas), mattan i kontoret och själklart golvet fått sin beskärda del av bajs. Behöver jag säga att tvättmaskinen går varm? Vi hinner inte ens få undan allt med våran så mamma har tvättat hemma hos dom också (tack snälla). Vilken jävla tur att Johans föräldrar har en mattvätt annars hade det varit tungt att få ren mattorna. Jag tycker så synd om lilla Cindre, han ser så skamsen ut. Jag pratade med veterinären för att vi hade tänkt få komma in men dom sa att han skulle fasta ett dygn och sedan är det en ½ dl kokt ris och köttfärs varannan timma i några dagar som gäller. Tur att man har så mycket fritid som det är redan. Behöver jag säga att jag är less? RIKTIGT JÄVLA SATLESS.



Nä, måste gå och ta ut tvätten och stoppa in en ny.

Kommentarer
Postat av: Louise

Du det låter som att du minns sagt har fullt upp... stackare!

2008-09-22 @ 06:23:06
URL: http://chiqquita.blogg.se/
Postat av: Ma-Linn

Men stackars dig... Och stackars Cindre också, har han fått i sig något konstigt tror du? Hoppas att det går över FORT! Ett tips är att köpa Canikur på Apoteket (finns hos veterinärer också), superbra mot diarré.

2008-09-22 @ 11:23:03
Postat av: Maria

Oh lord!!!

2008-09-22 @ 14:19:35
URL: http://lillkrakan.blogspot.com/
Postat av: Sara Svanefjord

Usch vad jobbigt & en aning otrevligt också för den delen kanske ;)



Trevligt att råkas i fredags!

2008-09-22 @ 15:18:57
URL: http://www.laceup.babyblogg.se
Postat av: Maria

Guuuu vad kul :-) Jag inboxar mitt hemnummer så kan du fixa en vägbeskrivning på hitta.se. Eller så kanske du kommer med Sara?? :-)

2008-09-23 @ 11:44:27
URL: http://lillkrakan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0