Däckbyte och sopkörning!

Jaha, vad har då hänt den senaste tiden?
Jag har efter många om och men äntligen varit på Carstedts och fixat däcken och även denna gång haglade missförstånden med italienaren (eller vars han nu kommer från). För det första vart han sur för att jag var 4 ½ min sen och tänkte därför inte byta däck och när han sen skulle göra det iaf så tänkte han byta till vinterdäck vilket jag sa at han inte skulle göra. Det skulle ju bytas till nya sommardäck då dom gamla var så dåliga när vi köpte bilen så vi skulle få nya och nu skulle det alltså bytas till dom nya men, han tyckte jag skulle byta till vinterdäck. Jag sa nej, sommardäck. Han sa nej, vinterdäck och så höll det på en bra stund. Han skickade i väg en springpojke som kom tillbaka med ett par dubbdäck. Jag blir arg och säger att DET ÄR FEL DÄCK och pekar på dubbdäcken som ligger där på kärran. Han blir arg och säger NEJ, DET ÄR VINTER NU. Jag ger honom lappen där det står att vi ska få 4 nya sommardäck, han blir tyst, byter däck och jag kan lova att jag kommer inte fara dit igen.

Annars så har jag i princip bott med Maciel på soptippen de senaste dagarna när vi inte var varit ute i snålblåsten, regnet och kylan och plockat skräp. När vi kom på soptippen så blev vi snabbt varse om att det skulle bli en lång dag. Det stod brännbart på en container och under stod det med små bokstäver ej wellpapp och trä. Jag såg framför mig hur jag rev sönder säckarna och stod som en annan sopgubbe och sorterade varje pinal. Trä, wellpapp, plast, pantburk, maskeringstejp, pizzakartong. Nämen fan, skärp er, allt detta är ju brännbart. Snabbt som tusan lastade vi av dessa säckar innan nån skulle upptäcka oss och samtidigt började Noel skrika så då var det bara att bege sig hemmåt igen.
Samma visa dagen efter fast då hann vi knappt lasta av något innan Noel började skrika igen.

Han har varit hemskt skrikig den senaste tiden. Jag köpte Minifom i förrgår och har gett han det sedan dess men jag vet inte om jag tycker det är någon större skillnad.

Igår när vi hade varit på tippen for jag till mamma där vi käkade lunch, sydde gardiner (mamma gjorde) och så hade jag med mig nybakde blåbärsrutor som vi fikade när syster och Alicia kom. En mycket trevlig em! Vid 17 började vi göra oss i ordning för att åka in till stan på K-rauta för att köpa lite saker till huset och sedan bar det av hemmåt för att börja laga middag tills Johan kom hem från bygget vid halv nio.

Idag har jag och Noel varit in till stan för att byta strl på overallen jag beställt till Noel och med hem följde även detta.






Hoppas ni har en trevlig lördagkväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: Marie M

Aldrig behöver han ha samma kläder mer än en gång iaf. :)

Annelie, det är faktiskt dag för vinterdäck, farligt, farligt. Kör försiktigt!

2008-10-19 @ 10:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0