Höstpromenad och karameller!

Ja, efter lunch tog vi en välbehövlig långprommis med Maciel och lillgrisen Hugo, han är söt som sockervadd! Och Maciel också såklart. Vi gick efter strandpromenaden och nu är det verkligen höst men, nu längtar jag till vintern då man bara kan gå ner på isen från tomten och släppa hundarna! Jag sa det då vi var ute och gick, att man skulle ha varit och släppt hundarna så dom fick springa av sig lite varpå Maciel tycker hon har kommit på en brilliant idé. Vi släpper dom här! (ca 30 m från Vännäs alla tre äldreboenden, 5 m från älven och 100 m från en större väg) Jag ser tre mölliga scenarion.

Cindre springer alldeles för fort och kraschar rakt in i en gammal dam som för första gången på 3 ½ år fått komma ut ur sin klaustrofobiskt lilla lägenhet, hon trillar, bryter lårbenhalsen och dör av följderna.
Enzo är överlycklig över sitt nya sällskap Hugo och är alldeles för upptagen av lek och hoppsaskutt för att se älvskanten, blubb, drunknad långnäsa.
Eller båda två tycker att Hugo är sämre lekkamrat än en apatisk så, då sticker helt sonika ut på egna äventyr mot storvägen, pang, påkörda långnäsor.

NEJ MACIEL, jag vill inte släppa dom här. Jag hade också gillat idén om jag också haft en Hugo som inte springer så särskilt fort MEN, jag har en Cindre och en Enzo som springer så fort att dom skulle va i Vännäsby innan jag ens hunnit blinka. Vi kom överens om att vi skulle släppa dom i skogen i morgon i stället!

Marsian och söthugo!



Nu har Johan kommit hem så nu blir det mys framför TV:n!

Och nej, jag har inte slickat på banankulan, den såg ut så.
(Såvida inte nån snorunge har slickat på den och lagt tillbaka den)

Hoppas ni haft/har en trevlig fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0