Husbilder.

Ja, då har jag som tidigare lovat tagit lite kort (med betoning på lite) i huset. Nu är det bara högst fem veckor tills vi ska flytta in! Gud, det känns underbart! Framför allt att bo där men, även slippa "lägenhetslivet" då man måste ta hänsyn till alla andra än sig själv. I synnerhet mannen uppe i hörnet som jagar en och säger man ska ta bort kisset efter hundarna och, när man inte gör det (skulle aldrig falla mig in att göra det) så målar han två fotspår i snön med falu rödfärg för att det ska se ut som en människa ska ha stått där och pissat, mycket finurligt gjort. Jag vet inte vad han ville få ut av detta. Antingen ville ha få utlopp för sin kreativitet eller så ville han göra mig förbannad, jag skulle chansa på det sista men, tyvärr lyckades inte det heller. Däremot skrattade jag mig nästan harmynt.

Jaja, snart är det jul! Det känns mysigt i år! Jag längtar tills jag får hänga upp strösselgardinen i huset, det kommer blir såå snyggt. Jag måste bara sy den först, eller mamma, hon vet bara inte om det än! Sen skulle jag ha passat på att i samma veva sy ett nytt fodral till hundarnas saccosäck. Jag längtar också till dagen innan julafton då vi ska ta oss ledigt en kväll och kura i soffan, mysa med Noel, slå in julklappar, rimma och dricka glögg och käka pepparkakor.

Matplats.

Kök.

Kök till vänster, trapphus rätt fram och hall till höger.

Sett från matplatsen.

Ena stora krukan som ska stå på bron.


Hej och hå.

Kommentarer
Postat av: Frida

Himlarns vad fint ni kommer få det. är inte alls avundsjuk :)

2008-11-18 @ 21:16:09
URL: http://friidaboman.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Men det är ju fullkomligt vidrigt att behöva titta på gula kissfläckar det första man gör när man kommer ut genom porten. Varför är du så lat att du låter dem kissa så nära inpå knuten?

2008-11-18 @ 23:18:47
Postat av: Annelie

Hahaha, vad är du för en lirare? Det första man gör när man kommer ut från porten? Bor du här eller vad vet du om detta? Lat? Jag går på andra sidan huset så att dom får kissa på morgonen p.g.a. att jag har en liten bäbis som jag inte vill lämna inne ensam. Dessutom är hundarna ganska så kissnödig då dom inte varit ut på hela natten så att fösöka sig på att dra runt dom flera hundra meter innan dom får sätta sig ner och kissa är bara att förglömma. Men hörredu Kerstin, du kanske har några expertråd?

2008-11-19 @ 01:11:15
URL: http://annielie.webblogg.se/
Postat av: Maria

Hahahaha!



Vilket drama. Faluröd, hahaha, ganska fyndigt faktiskt. Att någon orkar göra sån möda för hundkiss (hade det varit bajs så hade det ju varit en annan femma) men som sagt väldigt kreativt ;-)



Låter ju skönt att ni får en hel kväll ledigt i december, bara ni inte blir lata ;-)



Fika låter toppen. Nästa vecka? Måndag? Måste fika upp barnbidraget ;-)



Kram kram

2008-11-19 @ 12:47:50
URL: http://lillkrakan.blogspot.com/
Postat av: Maciel

HAHAHA, alltså jag dör. Så jävla roligt. Dels det din granne har gjort med färgen, och Kerstin? HAHAHA, vem är hon?

Har hon inte några bekantas bloggar att läsa istället?



Du vännen, huset blir så fint, me so happy for you.



Får ta en promenad snart och snacka lite skit. Och sen ska jag hjälpa dig med en jävla massa skräp.



Kram!

2008-11-20 @ 11:54:00
URL: http://macielleal.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jag förstår att du vill flytta ifrån de där grannarna.



Huset ser helt underbart ut!



Kramar från oss

2008-11-21 @ 18:05:17
URL: http://whippeternal.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0